Porsche za dobu sví existence vyrobilo nepočítaně modelů, které jsou naprosto úchvatné a mezi sběrateli mimořádně ceněné. Nicméně kdybychom měli vybrat jedno, které pro nás konkrétně představuje vrchol stuttgartské produkce, volili bychom 911 Carrera RS 2.7 z roku 1973. A rozhodně bychom nebyli sami.

Nyní se na prodej objevil jeden opravdu mimořádný kousek – druhý ze čtyř vyrobených prototypů tohoto nesmírně cenného a vyhledávaného modelu. Porsche v předprodukční fázi vyrobilo devět kusů.

Přesný datum výroby je stále předmětem pátrání, ale má se za to, že šasi číslo 9113600012 vzniklo v dubnu 1972, šest měsíců před počátkem sériové výroby.

Rozdíl mezi standardním RS 2,7 a tímto prototypem je na první pohled viditelný – chybí ikonické aerodynamické křídlo. První čtyři prototypy 911 Carrera RS 2,7 vznikly na základech 911 S. Mezi další odlišnosti patří 85litrová palivová nádrž, chromované rámečky okolo odbočovacích světel a černě lakovaný motorový prostor.

Tento konkrétní vůz, vyvedený v žluté signální barvě, se společně s dalšími vozy 911 objevil na promo prospektu modelového roku 1973 a sloužilo jako testovací novinářský vůz. Se začátkem sériové produkce nového RS tento konkrétní vůz zdarma putoval do rukou závodníka Helmutha Koinigga. Poté změnil majitele ještě několikrát.

Pokud tedy máte v hledáčku Porsche ekvivalent jednorožce, je tohle auto pro vás. Připravte se však, že se dost plácnete přes kapsu. Prodejní cena se odhaduje na 25 až 30 milionů korun!