Především to, zda zvolit design ve stylu retro, nebo vdechnout motocyklu vzdávájícímu čest historickému stroji Čechie- Böhmerland Supersport 600ccm z roku 1927 zbrusu novou podobu, řeší v současnosti Peter Knobloch, který stojí za projektem Böhmerland 21. Možné podoby si prohlédněte v naší fotogalerii.

Svoji myšlenku představuje na právě probíhajícím Motosalonu v Letňanech. "Nejprve jsem měl touhu tento historický stroj vlastnit, což se mi nakonec splnilo, a pak jsem dostal nápad zkonstruovat pro vlastní potřebu nový motocykl a vdechnout značce Čechie-Böhmerland nový život," uvedl pro Deník a Automix.cz Knobloch.

Nakonec ho ale prý lidé v jeho okolí přesvědčili, aby možnost mít takový unikátní stroj nabídl i jiným nadšencům.

"V létě by měl být hotový prototyp a příští rok vyrobíme první desetikusovou sérii," sdělil. Motocykl bude pohánět čtyřdobý vodou chlazený jednoválcový motor s přeplňováním kompresorem. Zdvihový objem bude 600 cm3.  

Všechny potřebné součástky, včetně příhradového rámu nebo kol z lehké slitiny si je jeho firma schopna vyrobit vlastními silami. V současné době totiž zabývá stavbou protypových modelů pro různé významné zákazníky, včetně například automobilky Škoda.

Stejným způsobem již vyrobili repliku závodního motocyklu Laurin a Klement 1903, který se ve fyzické podobě nedochoval.

"Každý náš vyrobený motocykl bude unikát upravený podle přání zákazníka," říká Peter Knobloch. Tomu také, podle našich informací, bude odpovídat cena. Měla by se pohybovat zhruba někde kolem půldruhého milionu korun.

Původní motocykly značky Čechie-Böhmerland se vyráběly v letech 1924-39 původně v Krásné Lípě, později v Kunraticích u Šluknova. V nabídce byl i nejdelší motocykl světa, který měřil 3,2 metru a mohli se na něm přepravovat tři lidé. Majitelem firmy byl Albin Hugo Liebisch. Celkem vzniklo kolem tří tisíc motocyklů této značky.