Nekorunovaný král ostrých hatchbacků přijíždí v limitované edici TCR, kterou Volkswagen poprvé představil letos na setkání u jezera Wörthersee. Edice TCR je silniční verzí stejnojmenného závodního vozu pro okruhové závody, jehož sportovní ambice a úzké propojení se světem motoristického sportu jsou evidentní na první pohled.

Volkswagen Golf GTI TCR je nejen nerychlejším sériově vyráběným „gétéíčkem“, ale také nejvíce okruhově zaměřeným modelem z rodiny.

TVR Griffith
Byrokracie zase úřaduje, TVR Griffith se pravděpodobně ukáže až v roce 2020!

Pod přední kapotou pracuje jako u ostatních GTI přeplňovaný dvoulitr, avšak v GTI TCR je vyladěn na výkon 213 kW při 5000 - 6800 ot/min a 370 Nm točivého momentu mezi 1600 - 4300 ot/min. S motorem spolupracuje 7stupňová dvouspojková převodovka DSG a také mechanický samosvorný diferenciál. Standardní maximální rychlost je 250 km/h, avšak VW vám na přání deaktivuje elektronický omezovač. To znamená zvýšení maximálky až na 264 km/h, což z GTI TCR dělá nejrychlejší Golf GTI.

Deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti je součástí paketu výbavy, s nímž je Golf GTI TCR ještě lépe připraven pro závodní okruhy. Paket kromě toho zahrnuje také nová 19“ kola a ještě dynamičtější nastavení sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči DCC.

Zdroj: Volkswagen

Zvenku nové GTI TCR bezpečně poznáte nejen podle zmiňovaných 19palcových kol, ale také podle nově navrženého nárazníku s ostře tvarovaným spoilerem. Nové jsou také rozšířené boční prahy, vedoucí až k zádi, kde na ně navazuje difuzor pod zadním nárazníkem se dvěma kruhovými koncovkami výfuku. Boční plochy karoserie zdobí nápisy „TCR“ nad bočními prahy a dekorační fólie s typickým voštinovým vzorem GTI.

Nové GTI TCR je již v prodeji za 948 900 Kč a v rámci sériové výbavy dostanete mimo jiné sportovní podvozek, sportovní sedadla Top, kožený multifunkční sportovní volant, automatickou klimatizaci, digitální panel přístrojů Active Info Display, informační a zábavní systém Composition Media nebo parkovací senzory ParkPilot.