Nejzvláštnější automobilová partnerství všech dob

Říká se, že když nevíš, měl by sis nechat poradit o někoho zkušenějšího. V automobilovém průmyslu to takhle úplně nefunguje, ale i tak se najde dost případů, kdy se věhlasný výrobce obrátil na jiného, aby mu v jeho projektu pomohl. My jsme pro vás vybrali seznam těch nejzajímavější. Věděli jste třeba, že AMG vyladilo 500 kusů sedanu Mitsubishi Galant Mk.VI?

26.11.2018 Jiří Švamberk
Zdroj: Mitsubishi

Námi vybrané vozy nejsou všechny sportovními unikáty omezené série, jako například výše uváděný Galant, ale mnohdy obyčejné osobní automobily, do nichž byste nikdy neřekli, že můžou být něčím zajímavé.

Seat a Porsche

Klasickým takovým případem je Seat Ibiza první generace. Tohle auto byla vůbec tak trochu všehochuť, neboť po ukončení spolupráce s Fiatem neměli Španělé kam sáhnout. Takže Italdesign navrhl karoserii, Karman ji zhmotnil do 3D a motor? O ten se postarali lidé z Porsche! V nabídce byly hned dva čtyřválce 1,2 a 1,5 s výkonem 62 a 90 koní. Nejvýkonnější verze pak dosahovaly až 100 koní.

 

Porsche a Volkswagen

Porsche si vždy umělo vyrobit skvostné motory, nicméně i tak se dostalo situace, kdy si pohonné jednotky vypůjčilo odjinud. Například od Volkswagenu, který ve finančních problémech potácející se značce pomáhal s vývojem modelu 914. A že to byl skvělý tah, dokládají dobové testy Porsche 914, kde novináři zážehové boxery z Wolfsburgu upřednostňují před objemnějším, rovněž protilehlým šestiválcem, který byl, je a bude vzácnější.

Volvo a Volkswagen

V 90. letech 20. století byly pouze dvě automobilky, které o sobě mohly tvrdit, že umí dělat vznětové motory. Ostatní se sice také snažily, seč jim kapacity jejich vývojářů stačily, ale pouze Volkswagen a BMW uměly nabídnout skutečně špičkové turbodiesely. Není tedy divu, že Volvo, které si od Volkswagenu vypůjčilo řadový šestiválec 2,4 z dodávky LT, pro svůj revoluční kombík 850 s pohonem předních kol vybralo asi nejlepší turbodiesel všech dob – pětiválec 2,5 TDI.

Mitsubishi a AMG

Na začátku 90. let minulého století Mitsubishi chtělo trochu okořenit Galant šesté generace, takže oslovilo AMG, tehdy nezávislého úpravce vozů značky Mercedes-Benz, aby se na jejich manažerský sedan podívalo. Výsledkem byla omezená série 500 kusů, které AMG postavilo na základech dvoulitrové verze GTi-16 s pětistupňovým manuálem. Auto dostalo speciální design kol AMG, decentní spodní bodykit a kožený interiér s dřevěnými dekory, a také výrazně upravený čtyřválec Mitsubishi 4G63. Výkon poskočil na tehdejší dobu o velice slušných 30 koní na 170 s omezovačem až v 8 tisících ot/min.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ
26.11.2018 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×