Hlavně nepřitahovat pozornost. Tohle je hlavní výhoda obrněného Superbu Combi, ve kterém se nyní měl možnost projet redaktor Rob Gill z motoristické sekce britských novin The Sun. Diskrétnost je zde přitom tak svatá, že pro jistotu neznáme ani jméno firmy zodpovědné za samotný vůz.

Pouze víme, že se jedná o tým specialistů, který si původní vozy obstarává přímo od britského zastoupení Škody. Mezi zákazníky se mají objevovat členové královské rodiny, politici a známí milionáři hledající špetku klidu.

Na silnici byste totiž tento Superb bez problému přehlédli a nevěnovali mu více pozornosti. Uvnitř je však malou pevností, která zvládne posádku ochránit od možného útoku celu řadou zbraní i výbušných zařízení od AK-47 po granáty a TNT.

Kompletní pancéřování všech částí karoserie i podvozku je základem, včetně výbavy ve formě neprůstřelných oken a ventilačního systému, filtrujícího případný chemický útok.

Speciální runflat pneumatiky pak zajistí, že i po jejich prostřelení je auto z místa útoku schopno odjet bezpečně do úkrytu. Taktéž prý nechybí unikátní poklop k bezpečnému uniku z vozu. Kde se však přesně nachází, není blíže určeno.

Mezi dalšími příplatky se objevují i skryté majáky a sirény, stejně jako vysílačka a přímé spojení jedním tlačítkem se záchrannými službami.

Taková výbava samozřejmě navýší celkovou hmotnost vozu, takže vylepšeno bylo i odpružení a brzdový systém vozu. Přesto je ale pod kapotou standardní dvoulitrový diesel o výkonu 190 koní (140 KW). I s ním dokáže auto vymáčknout slušnou maximální rychlost 193 km/h.

Konverze standardního Superbu Combi na obrněný transport trvá specialistům celkem čtyři týdny. Cenovka se pohybuje okolo 100 tisíc liber, tedy v přepočtu asi 2,9 milionu korun.

Jen pro srovnání, nejdražší verze Superbu Combi u nás začíná na částce 927 900 korun. Pancéřovanou verzi Superbu v Česku nabízela v minulosti i domácí firma SVOS, která podobným způsobem upravovala druhou generaci.

Zdroj: The Sun Motors/Rob Gill