Po zavedení takzvané „svatozáře“, která má pevnou konstrukcí u současných monopostu F1 ochránit pilota v otevřeném kokpitu, se Mezinárodní automobilová federace (FIA) rozhodla zavést i nový standard závodních přileb.

K výrobě budou použity dosud nejpokročilejší procesy zpracování kompozitních materiálů, přičemž opravdu hrubá uhlíková vlákna bylo možné vidět i na prezentaci FIA, která novou přilbu ukázala v čirém lakování. Dále si určitě všimnete ještě užšího hledí, jež má pilotovi zajistit rozsáhlejší ochranu obličeje.

Nové bezpečnostní standardy FIA stanovila rozsáhlým testováním výdrže konstrukce přilby a její schopnosti pohlcovat nežádoucí síly působící na hlavu pilota. Výsledky testů jsou přitom opravdu zajímavé a ukazují, co všechno nové přilby pro šampionát F1 ustojí a dokážou:

- odrazí projektil o hmotnosti 225 gramů letící rychlostí 250 km/h
- vydrží náraz 10kilového závaží puštěného z výšky 5 metrů
- hledím nepronikne ani 1,2g kulička vystřelená ze vzduchové pušky
- při požáru snese teplotu až 790 stupňů Celsia
- je zajištěno, že plamen na přilbě se po uhášení znovu nevznítí
- konstrukce snese náraz při přetížení až 275 G

Nové standardy FIA se budou pro následující sezónu snažit splnit všichni velcí výrobci přileb, kteří ve Formuli 1 působí. Ačkoliv tedy byl na prezentaci ukázán prototyp značky Bell, nakonec nové helmy pro F1 nabídnou pilotům i firmy Stilo, Schuberth nebo Arai.

„Současné vrcholné přilby v F1 jsou již nyní těmi nejbezpečnějšími na světě, ale nové standardy povyšují ochranu na další úroveň,“ popsal výsledky vývoje bezpečnostní šéf FIA Laurent Mekies.

Přilby nového bezpečnostní standardu budou v F1 povinné od příští sezóny a následně se rozšíří do dalších šampionátů spadajících pod FIA.