Všechny v současnosti prodávané modely Škody, včetně čtvrté generace bestselleru Octavie, jsou dílem jeho designérského týmu z Mladé Boleslavi. Od té doby však již renomovaný slovenský stvořitel desítek osobních vozů stihl vystřídat další dvě značky. Z pozice šéfdesignéra BMW se v roce 2019 na krátký čas přestěhoval i do Rolls-Royce.

Vloni v říjnu ovšem i zde ukončil své působení a dva měsíce nato se v médiích objevily informace, že by se měl stát šéfem designu největší evropské automobilky Volkswagen. To se stává skutečností právě dnes. "Jsem rád, že se vracím tak trochu domů a těším se," uvedl v krátkém telefonickém rozhovoru pro Deník a Automix.cz.

Na jeho dosavadní práce se můžete podívat v naší fotogalerii.

Ve Wolfsburgu, kde Volkswagen sídlí, a kde je také umístěno jeho designérské oddělení, to Jozef Kabaň velice dobře zná. Už v době svých studií na prestižní londýnské škole Royal College of Art totiž pracoval na designu některých modelů značky s písmeny V a W.

V roce 1999 zahájil práce na kultovním supersportovním voze Bugatti Veyron. Jeho dílem jsou všechny části karosérie, s výjimkou kol. Než přestoupil do Škody, což se stalo v roce 2008, stihl ještě pětileté působení ve funkci vedoucího centra pro design Exteriéru prémiové značky Audi.

Jeho nadřízeným bude Klaus Bischoff

V Mladé Boleslavi stál u zrodu celé rodiny sportovně-užitkových vozů, připravil třeba i studii vůbec prvního elektromobilu, který se v sídelním závodě automobilky bude od závěru letošního roku vyrábět. I ve Škodě občas se svými názory na design narazil. Například, když chtěl zachovat originální kulatá světla i při faceliftu modelu Yeti. Skutečně složité pracovní období ale zažíval v posledních letech v Mnichově, kde se podle řady zdrojů neshodl s vedoucím oddělení designu celého koncernu (tedy i značek Mini či Rolls-Royce) Adrianem van Hooydonkem.

Ve Volkwagenu bude spolupracovat se svým dobrým známým Klausem Bischoffem. Právě ten byl Kabaňovým předchůdcem na postu, který on nyní bude zastávat. V současnosti povyšuje do funkce šéfa designu celého koncernu.

První modely, které již ponesou kompletní designový rukopis slovenského tvůrce, začnou dealeři značky Volkswagen nabízet nejdříve na konci roku 2023, spíše až v roce 2024. Dá se tak očekávat, že ho v příštích měsících čeká práce na nové generaci veleúspěšného modelu Tiguan, dále na příštím Arteonu nebo třeba T-Rocu a samozřejmě novém Polu. Logicky také na množství nových elektrických a elektrifikovaných vozů.