Mohlo by se zdát, že těmito zásahy do zadní části vozu byl negativně zasažen objem zavazadlového prostoru. Opak je ale pravdou, jelikož Roadster nabídnul celých 420 litrů úložného prostoru, což bylo dokonce o 20 litrů více než u kombíku Forman. Před pořízením MTX jste tedy mohli argumentovat, že kupujete vlastně „praktičtější“ auto.

Uvnitř nebylo k vidění nic speciálního kromě sportovního volantu MTX o průměru 330 mm. Jinak interiér se standardní výbavou pocházel z Favoritu verze LS.

Velkou součástí kabria od Metalexu byl i sportovněji vypadající zevnějšek, u něhož nebyla pozměněna jen kapota a přední blatníky. Vůz dostal kompletní bodykit s novými díly vytvořenými z laminátu, na rozdíl od prvotního prototypu, který je měl z plechu. Standardně byl Roadster nabízen s 14palcovými litými koly.

Se sériovou třináctistovkou pod kapotou dokázal vůz jezdit až 145 km/h. Metalex však zájemcům nabízel i vyladění motoru, konkrétně použití ostrých vačkových hřídelů, dvojitých karburátorů a úpravu hlavy válců. Tímto mohl být výkon Roadsteru zvýšen až o 25 procent vůči sériovému stavu.

Dražší než Favorit, levnější než Golf Cabriolet

MTX Roadster si nakonec mezi léty 1990 až 1996 objednalo přes 150 zájemců, přičemž velká část vozů putovala do Německa, dále do Nizozemska a Velké Británie. A to na poměrně malou československou firmu, dobu krátce po pádu komunismu a základ v podobě podceňovaného „auta z východu“, není špatné číslo.

Cenu uvádějí dobové záznamy z roku 1991 na 298 tisících korunách československých (což zhruba odpovídá dnešním 930 tisícům korun). Ve srovnání s Favoritem LS za cenu 150 750 korun byla tedy otevřená verze od Metalexu skoro dvakrát dražší. Pro zájemce v zahraničí byl ale Roadster docela výhodný, neboť stál asi jen dvě třetiny ceny čtyřmístného Volkswagenu Golf Cabriolet.

Jak už to u podobně unikátních škodovek dnes bývá, existující kusy MTX Roadster se často ze zahraničí vrací do své domoviny, jelikož tady jsou u sběratelů více ceněné. A mimo to představují kousek české historie, navíc z doby divokých a nadšení plných devadesátých let, kdy neznělo jako šílený nápad uřezat střechu normálnímu hatchbacku a prodávat jej za dvojnásobek původní ceny.

Což berte s dávkou nadsázky, protože stejným způsobem nakonec Metalex později v 90. letech upravil i Felicii, jen ji zachoval čtyřdveřovou karoserii. Bohužel se však už neprodávala tak dobře jako upravený Favorit. A my se na ni podíváme někdy příště.