Předchozí
1 z 7
Další

Zmíněné ilustrace byly vytvořeny pro australskou pojišťovnu Budget Direct, a přestože jsou silně inspirovány známými vozy australského a amerického trhu, v sedmičce znovuzrozených modelů trochu překvapivě nechybí třeba švédský Saab, britský Rover nebo dokonce jedno české kupé, které možná ani někteří tuzemští nadšenci do aut neznají.

Podívejte se sami. Fotky původních vozů pak najdete v galerii.

Chevrolet Camaro ZL1.
OBRAZEM: Jak by to vypadalo, kdyby známé sporťáky "vyrostly" v SUV?

AMC Gremlin

AMC Gremlin.Zdroj: budgetdirect.com.au

Možná byste rádi uvedli zpět do výroby jiný kompaktní model, tento často vysmívaný hatchback ze 70. let podivných tvarů je však mezi některými fanoušky považován za klasiku a má skoro kultovní status. Pomyslné znovuzrození si tedy určitě zaslouží.

Automobilka AMC (American Motors Corporation) vyrobila malých ekonomických Gremlinů během jediné generace mezi léty 1970 a 1978 přes 671 tisíc kusů. Na trhu v USA byl v době ropné krize rivalem pro tehdy stále populárnější japonské hatchbacky.

DeLorean DMC-12

DeLorean DMC-12.Zdroj: budgetdirect.com.au

Kdo by neznal legendární DeLorean? Sporťák s karoserií z broušené nerezové oceli sice prodeji nezbořil svět, ale díky působení ve filmu Návrat do budoucnosti si i přesto vydobyl místo mezi ikonami. Automobilka Johna DeLoreana svůj jediný model DMC-12 vyráběla mezi léty 1981 a 1983.

Ačkoliv si vysněná nová generace vypůjčuje některé designové prvky originálu, tvary, charakter a jistou neobvyklost původního stroje jen těžko něco překoná.

Oldsmobile Cutlass

Oldsmobile Cutclass.Zdroj: budgetdirect.com.au

Pro Evropany zřejmě nebude Oldsmobile Cutlass zrovna povědomým vozem. Musíte tedy vědět, že právě Cutlass byl vůbec nejprodávanějším modelem této americké automobilky. Aby taky ne, když se prodával mezi léty 1961 až 1988 a poté chvíli rovněž v 90. letech.

Kromě standardních verzí sedanu či kombi se v průběhu života prodával také jako silácké kupé. Pokud bychom ovšem chtěli vrátit do produkce samotný Cutlass, pochopitelně bychom museli vrátit „mezi živé“ také samotnou značku Oldsmobile. Ta totiž zanikla (jako součást koncernu General Motors) v roce 2004. Moc nadějí tomu ale nedáváme.

Rover 75

Rover 75.Zdroj: budgetdirect.com.au

Britský sedan to sice neměl v životě jednoduché, ale od svého představení v roce 1998 si našel dostatek fanoušků, aby dnes patřil mezi známou klasiku nejen britských silnic. I mezi ojetinami prý válí, protože v roce 2011 byl Rover 75 v Británii označen za auto s vůbec nejmenšími náklady na provoz.

I když se u nás nikdy extrémně neprosadil, jeho produkce skončila po sedmi letech v roce 2005 a otěže britského automobilového průmyslu v současnosti drží Jaguar a Land Rover, možná by nebylo od věci „sedmdesát pětku“ vytvořit znovu.

Tatra JK 2500

Tatra JK2500.Zdroj: budgetdirect.com.au

Zprvu se můžeme divit, že jistý australský grafik stojící za těmito ilustracemi vůbec zná automobilku Tatra. Za druhé, že zná i toto unikátní kupé, které vzniklo pouze v jediném exempláři a vyloženě tatrovkou ani není. Tenhle stylový sporťák z roku 1954 totiž často neznají ani nadšenci do aut u nás.  

Moderní generace pak křivkami a výrazem v přídi trochu připomíná GT modely Jaguaru či Aston Martinu. Což není vůbec náhoda, jelikož i původní JK 2500 tehdy připomínalo právě kupé britských značek. Pokud byste se o voze rádi dozvěděli více, podrobněji jsme jeho příběh rozepsali tady.

Plymouth Barracuda

Plymouth Barracuda.Zdroj: budgetdirect.com.au

Moderní Dodge Challenger a Charger máme, Ford Mustang a Chevrolet Camaro také, možná už jen chybí představit novou generaci známé Barracudy ze 70. let.

Právě onu třetí generaci vyráběnou mezi léty 1970 a 1974 si totiž vybaví asi nejvíce lidí, a to rovněž díky té křiklavě zelené barvě. Ani u nové verze by pak nesměl chybět pořádný osmiválcový motor Hemi a stylové polepy na karoserii.

Saab Phoenix

Saab Phoenix.Zdroj: budgetdirect.com.au

Návrat Saabu na scénu by si přál nejeden fanoušek této švédského značky. Koncept Phoenix z roku 2011 byl jednou z posledních představ, jak by měl moderní Saab vypadat - ještě před nešťastným krachem automobilky v roce 2012.

Nakonec tedy nejde o znovuzrození ukončeného modelu, ale o znovuzrození celé automobilky skrze zbrusu nové produkční auto inspirované konceptem Phoenix.