Z totálky zánovní vůz. V Rusku dělají z vraků ojetiny v „top stavu", podívejte
Oprava havarovaných aut je pro klempíře a automechaniky každodenním chlebem. Vždy ale existuje jistá hranice, kdy se ještě auto opravuje, a kdy je prohlášeno za „totálku" a putuje do šrotu. V některých zemích je ovšem tato hranice značně posunutá.
Že lze opravit i hodně velké rány, o tom svědčí ruský web Autobotanik. Zde jsou zdokumentovány různé klempířské a lakýrnické práce, které spojuje jedno – na jejich konci vypadá auto vždy jako nové.
Jenže zatímco občas se jedná o poměrně malé ťukance, které se opraví a bez problému se jede dál, občas jsou auta opravena po vážných haváriích, kdy vypadala na odpis. I takový vůz dokáže zručný klempíř uvést do stavu, že se tváří naprosto skvěle, ovšem další provoz takových vozidel zavání nebezpečným riskováním.
Čtěte také: Opravdu máte "Němce"? Třetina ojetin prý pochází z jiné země, než uvádí prodejci
Často jsou totiž na vozech opravovány nosné prvky karoserie, rovnají se deformační zóny a také vznikají sváry tam, kde předtím nebyly. Jak již bylo řečeno, na první pohled vypadá vše v pořádku a vše výborně lícuje, problém ale nastane ve chvíli, kdy bude vůz znovu havarován.
Jeho karoserie náhle nedisponuje těmi vlastnostmi, se kterými byla navržena a havárie, od kterých by posádka normálně odešla po svých, může stát někoho život.
Nepřehlédněte: Tohle je 10 nejotravnějších chyb českých řidičů. Neděláte je taky?
Nepříjemným zjištěním k tomu všemu je, že se takto opravené auto může vcelku snadno objevit i u nás. Kvalitně, ale technologicky špatně opravená ojetina, se z Ruska doveze do Německa, tam se z ní udělá německá ojetina a než se nadějeme, stojí vůz v některém z tuzemských autobazarů.
Byznys s opravenými nabouranými auty už sice v západní Evropě nefrčí tak jako dřív, ale přesto není vyloučeno, že u nás takový vůz pořídíte.
Na vybrané fotografie v Rusku opravených vraků se podívejte v naší galerii.
Další články

Před čtvrtstoletím Škoda vyráběla model Volkswagenu. Vznikl z Felicie…
Zatímco v továrnách Volkswagenu se již vyráběla řada modelů s logem automobilky Škoda (například Citigo v…

Projeli jsme "slovenský" Defender upravený pro ozbrojené síly. Budí…
Také na malém terénním polygonu společnosti Dajbych jsem zkoušel speciální verzi offroadu Land Rover Defender…

Mercedes stále šplhá vzhůru a další zprávy o stavu prodejů aut v…
Prodeje nových vozů v České republice během letošního prvního čtvrtletí stále nedosáhly ani loňské úrovně. V…

Wartburg neexistuje již 30 let. Zasloužil se o zrod nejhezčího auta…
Designově zdařilá auta se samozřejmě vyráběla také v socialistickém Československu. Ale model Wartburg 313-1…

Chytrý nápad z Německa: Z vozíku na materiál vznikl obytný přívěs
Německá společnost začala nabízet kempingový přívěs, který vznikl vestavbou do klasického skříňového…

VW vysvětlil, jak to myslel s přejmenováním na Voltswagen
Oficiální stránky amerického zastoupení automobilky Volkswagen skutečně na konci března nabízely auta značky…

Model Boxster kdysi zachránil slavnou značku Porsche. Teď je na trhu…
Aktuální generace vozu Porsche Boxster je již čtvrtá v pořadí. V roce 1996 se začala vyrábět ta první.

Třicet let svazku Škody a VW: Jak to viděla druhá strana a co přišlo…
Poměrně obšírně se okolnostem vedoucím ke koupi mladoboleslavské automobilky věnuje v autobiografické knize…

Příští Octavia už bude také elektrická. Co ještě nám prozradil šéf…
Thomas Schäfer je mužem, který dostal od vedení Volkswagenu za úkol například také lépe čelit konkurenci v…
