Že lze opravit i hodně velké rány, o tom svědčí ruský web Autobotanik. Zde jsou zdokumentovány různé klempířské a lakýrnické práce, které spojuje jedno – na jejich konci vypadá auto vždy jako nové.

Jenže zatímco občas se jedná o poměrně malé ťukance, které se opraví a bez problému se jede dál, občas jsou auta opravena po vážných haváriích, kdy vypadala na odpis. I takový vůz dokáže zručný klempíř uvést do stavu, že se tváří naprosto skvěle, ovšem další provoz takových vozidel zavání nebezpečným riskováním.

Čtěte také: Opravdu máte "Němce"? Třetina ojetin prý pochází z jiné země, než uvádí prodejci

Často jsou totiž na vozech opravovány nosné prvky karoserie, rovnají se deformační zóny a také vznikají sváry tam, kde předtím nebyly. Jak již bylo řečeno, na první pohled vypadá vše v pořádku a vše výborně lícuje, problém ale nastane ve chvíli, kdy bude vůz znovu havarován.

Jeho karoserie náhle nedisponuje těmi vlastnostmi, se kterými byla navržena a havárie, od kterých by posádka normálně odešla po svých, může stát někoho život.

Nepřehlédněte: Tohle je 10 nejotravnějších chyb českých řidičů. Neděláte je taky?

Nepříjemným zjištěním k tomu všemu je, že se takto opravené auto může vcelku snadno objevit i u nás. Kvalitně, ale technologicky špatně opravená ojetina, se z Ruska doveze do Německa, tam se z ní udělá německá ojetina a než se nadějeme, stojí vůz v některém z tuzemských autobazarů.

Byznys s opravenými nabouranými auty už sice v západní Evropě nefrčí tak jako dřív, ale přesto není vyloučeno, že u nás takový vůz pořídíte.

Na vybrané fotografie v Rusku opravených vraků se podívejte v naší galerii.