Automobilkám se loni nepodařilo splnit prodejní cíl, podle kterého měl odbyt dosáhnout 8,13 milionu vozů. Hyundai, která vyrábí automobily rovněž v České republice, loni zákazníkům dodal 4,86 milionu vozů namísto plánovaných 5,01 milionu. Kia prodala 3,02 milionu aut, zatímco plán činil 3,12 milionu.

Letos mají prodeje růst

Hyundai a Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Hyundai počítá v letošním roce s nárůstem prodeje na 5,08 milionu vozů a Kia plánuje prodej zvýšit na 3,17 milionu vozů. K růstu odbytu by mohla přispět stabilizace poptávky na některých rozvíjejících se trzích, například v Rusku.

Očekává se, že Hyundai za loňský rok kromě nižších tržeb vykáže rovněž pokles zisku, a to již čtvrtým rokem za sebou. Analytici navíc upozorňují, že v letošním roce by na zisky automobilek Hyundai a Kia mohly mít negativní dopad investice do rozšiřování výrobních kapacit v Číně a Mexiku.

Zdroje z podniku nedávno agentuře Reuters sdělily, že Hyundai kvůli klesajícímu zisku zavádí úsporná opatření a zároveň řeší nedostatek sportovně-užitkových vozů (SUV) ve svém sortimentu. Vedoucí pracovníci Hyundai od října přistoupili na desetiprocentní snížení mezd, což v automobilce představuje první opatření tohoto druhu za posledních sedm let. Úsporné kroky podle zdrojů zahrnují také například škrty v oblasti cestování zaměstnanců či omezování tisku dokumentů.

Každý rok víc než deset novinek

"Světová ekonomika pokračuje v pomalém růstu, v mezinárodním obchodu se šíří protekcionismus a konkurence v automobilovém průmyslu se zostřuje, což zvyšuje nejistotu," řekl v novoročním projevu k zaměstnancům Chung Mong-koo, šéf konglomerátu Hyundai Motor Group zahrnujícího automobilky Hyundai a Kia. Dodal, že tyto automobilky plánují každoročně uvádět na trh více než deset nových modelů.

Letos by to měl být mimo jiné nové SUV určený pro vyspělé trhy. Malý crossover firma vyvíjí pod projektovým označením OS.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.