S poklesem prodejů souvisí i nesplnění stanovených plánů. Zatímco Hyundai chtěl za uplynulý rok dosáhnout prodeje 5,01 milionu aut a prodal jen 4,86 milionu aut, Kia měla mít odbyt 3,12 milionu a prodala 3, 02.

Plány do budoucna jsou pozitivní

Ani pokles na trhu nicméně neznamená, že si automobilky nestanovují do letošního roku ještě smělejší cíle, než do toho předchozího. Díky sílící ekonomice rozvojových trhů chce Hyundai prodat 5,08 milionu aut a Kia 3,17 milionu.

Nižší prodeje znamenají pochopitelně i nižší zisky, ačkoliv ty už Hyundai vykazuje čtyři roky po sobě. Letos by se k poklesu mohly přidat i vyšší investice, které korejská automobilka provedla ve výrobních závodech v Číně a Mexiku.

Zdroje z podniku nedávno agentuře Reuters sdělily, že automobilka na druhé straně přistupuje k poměrně výrazným úsporným opatřením. Vedoucí pracovníci přistoupili na desetiprocentní snížení mzdy, což je poprvé za posledních sedm let. Zároveň se ukrajují finanční prostředky na cestování zaměstnanců, omezuje se tisk dokumentů a další větší či menší výdaje.

Alespoň deset novinek každý rok

"Světová ekonomika pokračuje v pomalém růstu, v mezinárodním obchodu se šíří protekcionismus a konkurence v automobilovém průmyslu se zostřuje, což zvyšuje nejistotu," řekl v novoročním projevu k zaměstnancům Chung Mong-koo, šéf konglomerátu Hyundai Motor Group zahrnujícího automobilky Hyundai a Kia.

Aby se obě značky s touto ostrou konkurencí a nedostatkem vlastních SUV modelů vyrovnaly, hodlají spouštět na trh ročně alespoň deset nových modelů či jejich verzí . Například pro letošní rok je přichystáno nové kompaktní SUV určené pro západní trhy, jenž je zatím vyvíjeno pod pokličkou s kódovým označením OS.

Své vozy vyrábí značka Hyundai i u nás, konkrétně v továrně v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, kde byla spuštěna výroba v listopadu 2008. Kia má potom svůj podnik u našich sousedů na Slovensku. Továrna u Žiliny funguje od prosince 2007.