Automobilkám je v současné době často vytýkána malá fantazie. Jejich designéry svazují předpisy ohledně bezpečnosti, snižování emisí CO2 i fakt, že mnohé díly vyrábějí dodavatelé pro řadu modelů třeba i různých výrobců.

Drobným příspěvkem v boji proti uniformitě a nudě v interiérech aut jsou žraloci. Jak nyní prozradilo tiskové oddělení této německé automobilky s bleskem ve znaku, vše začalo jedné slunné neděle roku 2004, kdy designer automobilky Opel Dietmar Finger ladil design tehdy nového modelu Corsa.

Jelikož měl ambici dotáhnout k dokonalosti každý drobný detail, řešil také vzhled plastové bočnice výklopné schránky před spolujezdcem – tato partie (z vnější strany navíc většinou zcela „neviditelná“) musí být tenká a přitom dostatečně pevná, a proto ji vyztužuje plastové žebrování. A právě když Dietmar navrhoval toto žebrování, vešel do pracovny jeho malý syn a položil mu zásadní otázku: „Tati, proč tam nenakreslíš žraloka?“

Dietmar prý tuto výzvu okamžitě s úsměvem přijal, a spíš z legrace vytvaroval plastové žebroví tak, že vytvořilo jednoduchý stylizovaný obrázek žraloka. Rychlý výpočet prokázal, že takto navržené vyztužení odpovídá požadavkům na pevnost dílu – a žralok se dostal do sériové výroby!

Dietmar se s nápadem svěřil kolegům – a ti začali žraloky (a někdy ne jednoho) podobně ukrývat v dalších a dalších nastupujících modelech značky Opel. „Mořský predátor se tak objevil interiéru modelů Zafira, ADAM, Astra, Crossland, Grandland X a ukrývá se i ve vlajkové lodi Insignia,“ říká designer interiérů vozů Opel Karim Giordimaina.

Ze žraloků  časem mezi příznivci značky stal kult. A také nově přicházející designeři ctí tuto tradici – a majitelé nových modelů usilovně hledají, kde se v jejich voze žralok ukrývá. Někdy trvá poměrně dlouho, než se v komunitě majitelů toho kterého Opelu objeví hláška: „Našel jsem ho!“ A všichni vědí, že objevil žraloka.