Na Severní smyčce německého Nürburgringu se píše nová historie. Porsche totiž s úžasným náskokem porazilo svůj původní a dosud absolutní rekord tratě z roku 1983. Pravidly nesvázaný, upravený prototyp třídy LMP1 Porsche 919 Hybrid Evo nyní zajel 20,8kilometrový okruh za působivých 5:19,546 sekundy.

Za volantem seděl německý tovární pilot Porsche a dřívější vítěz 24h Le Mans Timo Bernhard. Právě on tedy porazil „neporazitelný“ čas 6:11,13 sekundy, který v roce 1983 stanovil jeho krajan, slavný pilot Stefan Bellof v Porsche 956 C při kvalifikaci na závod 1000 km Nürburgringu.

Bellofův absolutní rekord byl přitom považován za nepřekonatelný zcela oprávněně. Podobně rychlé závodní vozy jako staré Porsche 956 C totiž na smyčce již nezávodí a současně nejrychlejší sériové vozy se „teprve“ dostávají pod hranici sedmi minut. 

K překonání vlastního rekordu však Porsche vytáhlo na trať svůj speciál 919 Hybrid Evo - závodní prototyp dříve používaný ve třídě LMP1 vytrvalostního šampionátu WEC. Automobilka se vůz nerozhodla po konci jeho úspěšné sportovní kariéry uložit do muzea, ale místo toho jej dále upravila bez omezení jakýmikoliv pravidly. Stvořen tak byl jednoduše ideální stroj k pokořování traťových rekordů.

Auto používá dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a dva elektrické motory pro kombinovaný výkon přes 1176 koní (865 kW). Tato síla putuje na zem přes pohon všech kol a závodní slicky, načež vůz o hmotnosti jen 849 kg tlačí k zemi ještě účinnější aerodynamická karoserie.

Porsche již stačilo s 919 Hybrid Evo stanovit rekord okruhu i na belgickém Spa-Francorchamps. S časem 1:41,77 bylo skoro o vteřinu rychlejší než původní rekord monopostu Formule 1.

Jen pro srovnání, rekord v kategorii produkčních vozů nyní drží rovněž Porsche, a to s modelem 911 GT2 RS. Pilot Lars Kern s ním zajel minulý rok čas 6:47,3 sekundy.

On-board záběry z rekordní jízdy 919 Hybrid Evo vypadají jako zrychlené. Průměrná rychlost: 233,8 km/h. Maximální rychlost: 369,4 km/h. Ať se vám neudělá špatně…

Zdroj: Youtube