Už před 28 lety v době olympiády v Barceloně, vznikla elektrická verze modelu Toledo. Prvním úkolem tohoto vozu byl doprovod štafety s olympijským ohněm na jejím posledním úseku.

Celkem šestnáct olověných akumulátorů zvýšilo hmotnost vozu z 1015 na 1545 kg. V městském provozu bylo možné ujet na jedno nabití 55 km. To byl důležitý údaj. Bylo totiž zapotřebí, aby aby elektrický Seat Toledo mohl jet v čele maratonského závodu v poslední den olympijských her. A jeho trať, jak je všeobedně známo, měří 42 kilometrů.

Na toto speciální Toledo i na další zajímavá vozidla vyrobená v automobilce Seat, se můžete podívat do naší fotogalerie.

Již o deset let dříve obdržel Seat opravdu jedinečnou zakázku v souvislosti s návštěvou Jana Pavla II. Papežova návštěva Španělska v roce 1982 vyžadovala méně rozměrné vozidlo, než jakým byl jeho „papamobil“. Oficiální vůz totiž neprojel branami stadionů klubů Real Madrid C.F. a F.C. Barcelona, které byly hlavními místy setkání papeže s věřícími.

Seat Leon ST v jízdě
Hezčí kombi najdete jen stěží: První test Seatu Leon ST na českých silnicích

Zaměstnanci továrny Zona Franca pracovali na výrobě vozu SEAT Panda „Papamóvil“ bez ustání. Po odstranění stropu a skel oken zcela bílého vozu vyrostla vzadu čalouněná trubková struktura, jíž se mohl Svatý otec přidržovat a ve stoje zdravit věřící. Vůz nebyl pancéřovaný, a tak se z bezpečnostních důvodů používal pouze uvnitř stadionů.

Zatímco výše uvedené vozy byly vyrobeny pro jednu jedinou příležitost, Seat Marbella Pick Up se měl vyrábět. Jednalo se o jednodušší a snadněji realizovatelnou verzi koncepčního vozu Marbella Playa. Ani ta se však nakonec do výroby nedostala. Nejzajímavějším prvkem byla ložná plocha oddělená od kabiny pouze ochrannou mříží.

Produkce Pragy V3S skončila teprve před 30 lety
Výroba "vejtřasky" skončila až před 30 lety. Poslední smontovali v Bratislavě

Jednou z posledních kreací je Seat Ateca „Mattracks“, který byl vyroben pro novinářskou prezentaci v roce 2017, u příležitosti akce SEAT Ateca Snow Experience. Kola modelů Ateca 2.0 TDI 190 k 4Drive nahradila sada sněhových pásů z produkce společnosti Mattracks. Přirozeným prostředím pro zvýšený a extrémně rozšířený automobil jsou sněhové svahy. Vůz je však homologován i pro jízdu na silnicích.