První speciální Papamobil stvořili technici značky Mercedes-Benz již před čtyřiceti lety. Byl jím speciálně upravený terénní vůz Mercedes-Benz třídy G s velkou prosklenou kabinou. V ní mohl papež zdravit věřící při projíždďce shromážděnými davy vstoje. Od té doby vzniklo několik desítek takových vozů.

V poslední době, za časů papeže Františka, se stalo normou, že vozy pro přepravu hlavy katolické církve už nesmějí dávat najevo svoji opulentnost. Proto se například před dvěma roky při návštěvě Irska papež František nechal vozit ve Škodě Rapid a v garáži ve Vatikánu má také papamobil vytvořený z levné Dacie Duster.

Vloni vznikl jeho dopravní prostředek přece jen z dražšího typu automobilu. Byla jím Toyota Mirai, tedy elektromobil, který si na palubě vyrábí elektřinu z vodíkových palivových článků. Zásobu vodíku si veze přímo na palubě.

Vůz má zachovanou střechu pouze nad předními sedačkami. Za nimi se nachází otevřený prostor s jedním velkým křeslem určeným pro papeže a dalšími sedačkami pro ochranku. Kolem dokola jsou madla.

Do tohoto prostoru může papež nastupovat po třech výklopných schůdcích, které mají také samostatné zábradlí. Na předních blatnících samozřejmě nemůžou chybět držáky pro oficiální standardy.

Papež František, který je znám i svojí snahu o zlepšování životního prostředí za Zemi, tento dar japonských biskupů ocenil. Jeho praktická využitelnost je ale dosti problematická. Jediná v současnosti existující vodíková stanice v Itálii se nachází v Bolzanu, což je město ležící přibližně 650 kilometrů od Vatikánu. Právě kolem 650 kilometrů je totiž normovaný dojezd Toyoty Mirai.