Novinka bude nabízena ke koupi v zákaznickém centru Porsche v Lipsku, neboť právě odtud med pojmenovaný Turbienchen pochází. Automobilka totiž v rámci programu ekologické udržitelnost využila své venkovní prostory v okolí továrny pro chov 1,5 milionu včel.

Úly jsou přitom součástí přírody na terénní testovácí dráze, kde značka zkouší své modely kategorie SUV a pořádá tam vlastní řidičské akce.

Přestože zde bylo celkem 25 kolonií včel nasazeno teprve v květnu letošního roku, už nyní bylo díky tomu možné vyprodukovat 400 kilogramů medu. Na pozemku o rozloze 132 hektarů ale již v roce 2002 Porsche vytvořilo stabilní podmínky také pro chov poníků, praturů a zajišťuje volný život jelenům či různým druhům ptactva.

Rozhodnutí automobilky začít v okolí chovat také včely přišlo v reakci na upadající populaci včel v Německu - jejich počty se zmenšují kvůli parazitům, pesticidům a často nevhodným životním podmínkám.

Na základě úspěchu s chovem včel má Porsche zájem v této aktivitě pokračovat i v roce 2018. Na nedostatek značkového medu si tak zákazníci německé automobilky zřejmě stěžovat nebudou. Bohužel cenu za unikátní med Porsche nikde nezmiňuje.