Londýnská firma Leverson & Sons, poskytující pohřební služby už od roku 1789, například nabízí k poslední jízdě elektromobil Nissan Leaf.

Pětidveřový hatchback samozřejmě musel být pro tyto účely výrazně upraven. Nejviditelnější změnou je náhrada klasických dveří u spolujezdce za velký prosklený panel, za nímž se ukrývá otvor pro naložení rakve.

Čtěte také: VIDEO: Poslední jízda ve velkém stylu. Jak se vám líbí pohřebák Maserati?

Tato strana auta byla také navíc vyztužena, aby byl nebožtík ochráněn v případě nehody.

Pohřební služba nabízí poslední jízdu v přestavěném elektromobilu Nissan Leaf.

Další zvláštností elektrického pohřebáku je samotné umístění rakve. Kvůli nedostatku prostoru v kabině totiž nebožtík leží vedle řidiče, nikoli za ním. Podlaha pod rakví je nastavitelná, takže šofér v případě potřeby může rakev posunout níž, aby mu nebránila ve výhledu.

Úpravy si také vyžádaly jisté kompromisy v oblasti dojezdu. Leaf jako pohřebák je totiž těžší a na jedno nabití ujede prý asi jen 140 kilometrů, což je o zhruba 60 km méně než produkční auto.

Firma chce elektrickým pohřebákem oslovit zejména ekologicky smýšlející osoby, proto k vozu nabízí také speciální "eko" rakve, které jsou údajně biologicky rozložitelné. 

Nápad použít elektromobil jako pohřební vůz však neměla společnost Leverson & Sons jako první. Ve Spojených státech například existují pohřebáky postavené na základě Modelu S od Tesly.