Svou hlavní testovací dráhu ve Stuttgartu otevřel Mercedes-Benz před pěti desítkami let v roce 1967, ale i dnes se tam nové Mercedesy testují pořád stejně tvrdě. A díky dnešním požadavkům na vozidla bezpochyby ještě důkladněji.

Komplex stojí nedaleko jedné z výrobních hal Mercedesu a jeho vzniknutí předcházely tři roky diskuzí vrchních představitelů automobilky.

První postavenou částí byl kruhový polygon zahrnující kombinaci různých povrchů od několika druhů asfaltu, klasického betonu, panelů až po staromódní dlážděný povrch z kostek a kamenů. Byl zde i ostřikovací systém pro jízdu za mokra.

Po dokončení však inženýři žádali místo, kde by prováděli i vysokorychlostní či vytrvalostní testy a měli k dispozici prostory také pro zkoušení terénních vozidel.

Čtěte také: Češi oživují legendy v jedinečných obrazech. Jsou jako "živé", podívejte se

Díky těmto podnětům se nakonec ve Stuttgartu rozrostl obří testovací polygon pro širokou řadu vozidel Mercedesu, potažmo koncernu Daimler. Už tehdy totiž firma vyráběla kromě známých sedanů i nákladní vozy, sporťáky, univerzální terénní Unimogy, autobusy a závodní auta.

Ve známé "klopence" se dá jet až 200 km/h

Celková délka všech testovacích tratí už přesahuje 15 kilometrů a to včetně tří kilometrové dráhy pro testy ve vysokých rychlostech. Právě její součástí je nakonec i známá klopená zatáčka sahající do úhlu 90 stupňů.

Mercedes říká, že se v této „klopence" sice dá dosáhnout rychlosti až 200 km/h, ale pro většinu lidí by to díky vysoké odstředivé síle bylo už nesnesitelné.

Čtěte také: VIDEO: Nová Honda Civic Type R je nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu

V rámci testování stability a řízení se v tomto místě provádí test, kdy řidič v rychlosti 150 km/h pustí v zatáčce ruce z volantu. V tu chvíli už totiž nejsou pneumatiky zatížené žádnou odstředivou silou a vůz by v pokračování stejným směrem neměl vyžadovat korekce řízení.

Za posledních padesát let se testovací zařízení Mercedesu neustále vyvíjelo, aby splňovalo požadavky testování těch nejnovějších aut a jejich technologií. V poslední době se zde například objevila část silnice ze speciálního „tichého" asfaltu, na němž se měří hlučnost automobilů.