Právě před čtvrtstoletím začaly z továrny automobilky Škoda v Kvasinách vyjíždět kromě hatchbacků Škoda Felicia a vozů Škoda Pick-up také automobily, které měly na masce chladiče i vzadu logo VW.

Na podobu vozu i porovnání s "mateřským" modelem se můžete podívat do naší fotogalerie.

Jednalo se o model Volkswagen Caddy v karosářské verzi pick-up. Zmínka o karosářské verzi je vpravdě na místě, neboť druhá generace užitkového modelu Caddy s tvarem malé dodávky vznikala jinde. V tomto případě navíc jako základ posloužil tehdejší Seat Inca.

Designéři s tvořením pick-upu Caddy moc práce neměli. Vlastně u pick-upu vzniklého z Felicie pouze vyměnili přední masku, volant, kola a přidali patřičná loga a nápisy. Přesto to byl pro Škodu ve své době úspěch - závod Kvasiny musel předtím dokázat, že je schopen vyrábět Volkswageny v požadované kvalitě a získat kvůli tomu řadu certifikátů.

Wartburg 313-1 Sportcoupé je opravdu krásné auto
Wartburg neexistuje již 30 let. Zasloužil se o zrod nejhezčího auta socialismu

Z technického hlediska byl VW Caddy oproti Felicii pick-up přece jen trošku jiný. Jelikož se do motorového prostoru montoval kromě zážehové třinácstistovky a šestnáctistovky (nejvyšší výkon činil 75 koní) také těžký dieselový čtyřválec se zdivhovým objemem válců 1,9 litru, musela být zesílena přední část samonosné karosérie. Postupně tuto úpravu převzaly také Škodovky.

V prvním výrobním roce 1996 bylo smontováno celkem 2323 exemplářů VW Caddy. Celkem jich do roku 2000 bez pár desíek vzniklo rovných 19 000 kusů. Škodovácký pick-up se vyráběl o dva roky déle a podle údajů uvedených v knize Z Kvasin do celého světa jich z bran továrny vyjelo přes 117 000 kusů. A kromě nich ještě přes pět tisíc kusů vozu Škoda Vanplus, což byla verze se zachovaným párem zadních dveří (byť bez skleněné výplně) a rovněž čtyři tisícovky vozu Felicia Fun určeného pro trávení volného času.

Jednoduchý pracovní stroj…

Volkswagen Caddy pick-up měřil na délku stejně jako Felicia 412 centimetrů a byl široký 164 centimetrů. Ložná plocha měřila dva metry čtvereční a bylo na ni možno umístit náklad s nejvyšší hmotností zhruba půl tuny.

Výbava obou vozů byla velmi skromná. Například také čelní airbag pro spolujezdce byl stejně jako klimatizace nebo systém zabraňující blokování brzd ABS už za příplatek.

Řez modelem Favorit - lidé z VW ho dobře znali ještě před koupí automobilky v Mladé Boleslavi
Třicet let svazku Škody a VW: Jak to viděla druhá strana a co přišlo hned poté?

Éra výroby vozů pick-up v Kvasinách a zároveň v celé historii Škody Auto skončila před více než dvaceti lety. Přesně 16. února roku 2001 vznikl poslední exemplář Felicie pick-up.

Byl to také vlastně přeposlední Škodovkou vyráběný užitkový model. Pak již byl k dostání jen Roomster Praktik.