Porsche Type 64 pochází z roku 1939. Tedy z doby, kdy ještě automobilka Porsche neexistovala. Její budoucí zakladatel Ferdinand zkonstruoval auto, jenž mělo být sportovní verzí slavného KdF-Wagenu, tedy předchůdce Volkswagenu. Jde o unikát, žádný jiný exemplář už neexistuje.

Auto je založeno na modelu KdF-Wagen, který Porsche stavěl na popud Hitlera jako vůz pro masy. Type 64 ale rozhodně takové být nemělo. S výrazně lepší aerodynamikou a posíleným vzadu uloženým motorem o výkonu 32 koní mělo vyrazit na 1500 kilometrů dlouhý závod z Berlína do Říma. Ten se ale nakonec nekonal, protože začala válka.

Rodina Porsche pak vůz používala k soukromým účelům. Šlo o oblíbené auto syna konstruktéra Ferryho. Ten po válce požádal slavného italského designéra Pinina Farinu, zakladatele stejnojmenného studia, aby auto zrestauroval. S vozem pak Ferry ještě chvíli jezdil, aby jej následně prodal automobilovému závodníkovi, který ho měl ve sbírce až do své smrti v roce 1995.

Od roku 1997 patřilo Porsche Type 64 teprve třetímu majiteli, který se jej konečně rozhodl nabídnout k prodeji. Vůz se bude dražit v aukci síně Sothebys na srpnovém srazu klasických a luxusních aut v kalifornském Monterey. Odhadovaná cena prodeje nebyla zveřejněna, ale dá se očekávat, že pokud se na aukci vyskytnou vášniví a bohatí sběratelé aut značky Porsche, vyšplhá se do extrémních výšin.