Dosud schválené kontrakty dodavatelů baterií pro Volkswagen už mají hodnotu přes 40 miliard eur. V přepočtu na koruny tedy mluvíme o částce 1,02 bilionu (1 020 000 000 000 Kč) - a to bude tahle částka dále stoupat. VW si chce totiž pojistit každoroční dodávku akumulátorů pro své elektromobily až do roku 2025.

Jak přitom dodává finanční magazín Fortune, koncern VW je ochoten pouze za baterie pro své budoucí vozy utratit peníze, které se nyní rovnají celkové tržní hodnotě americké Tesly. Jednoduše řečeno, za cenu jedné celé automobilky si VW pouze nakupuje „baterky“ do aut.

Abychom takto vysokou částku uvedli do tradičně vtipného kontextu, za 1,02 bilionu korun byste koupili celkem 4 182 042 kusů Škody Fabie v základní výbavě. Více než polovině vlastníků řidičského průkazu v České republice (podle dostupných aut vlastní řidičák necelých 7 milionů lidí) byste tak zajistili nové auto.

Tesla je pochopitelně úhlavním protivníkem Volkswagenu na poli elektromobilů a před pár lety ještě v této kategorii automobilů vedla s pořádným náskokem. Očekává se ale, že proti německému gigantovi s několikanásobně větším rozpočtem nebude mít za krátkou dobu šanci.

Zatímco sebevědomé plány Tesly o výrobě celkem 6 sériových modelů do roku 2020 nazývají odborníci z průmyslu spíše zbožným přáním, koncern VW plánuje do roku 2020 nabízet napříč svými značkami přes 25 nových elektromobilů a do roku 2025 jich každoročně prodávat na tři miliony kusů.

Od rodiny elektrických modelů Volkswagen I.D., nových SUV řady Audi e-tron, čtyřdveřového „kupé“ Porsche Mission E až po elektrické škodovky eCitigo nebo SUV na základě konceptu Vision E – německý koncern jednoduše chystá elektromobily jako o život. Teď ještě, aby je někdo kupoval…