JK Sport s motorem BMW 328

JK Sport s motorem BMW 328.

Druhým kupé s motorem z Mnichova byl vůz, pod jehož kapotou se objevil stejný řadový šestiválec o objemu dvou litrů, ovšem v ladění pro kabriolet 328. To znamená ještě třetí karburátor a výkon 80 koní (59 kW). Osud tohoto vozu se nám nepodařilo dohledat, stejně jeho fotografie. Na nákresu si však lze povšimnout blatníků s vertikální "ploutví" a také nižší střechy. Karoserie byla údajně hliníková, což je další rozdíl oproti dochovanému JK Sport s plechovou "kastlí".

Tento vůz se také zúčastnil několika závodů.

JK Sport s motorem Alfa Romeo

JK Sport s motorem Alfa Romeo.

Třetí podvozek se dočkal motoru Alfa Roomeo 2500 a byl bez karoserie odprodán architektovi Valentovi do Brna. Ten na vůz dal otevřenou karoserii, motor osadil menšími vložkami a písty a s vozem závodil v kategorii vozů do dvou litrů. Osud tohoto zajímavého sporťáku je bohužel neznámý.

JK 2500 a konec s auty

Tatra JK 2500.

Vůbec posledním, ale zároveň i nejznámějším a nejobdivovanějším projektem konstruktéra Júliuse Kubinského bylo již zmiňované cestovní kupé 2500. O jeho krátkém úspěchu, několika vystřídaných motorech a nakonec i nejasném konci se můžete dočíst zde v samostatném článku.

Po tom, co se Kubinskému nepodařilo zajistit finanční krytí pro sériovou výrobu svého posledního a vpravdě úchvatného výtvoru, zůstal v Brně, kde se z něj postupně stal uznávaný odborník mimo jiné v oblasti fasádových výtahů a kovových fasád.

Svým JK 2500 jezdil Kubinský ještě přibližně 13 let, přičemž svou častou trasu mezi Brnem a Bratislavou zdolával v rekordních časech. Nakonec však musel kvůli rodině svůj vůz prodat a místo něj si koupil sice praktičtější, ovšem nezajímavou Škodu 100. Jak přesně JK 2500 dopadlo, to dodnes nikdo neví. Vůz prošel přes několik majitelů, a přestože dodnes údajně někde existuje, je pravděpodobně ve značně zuboženém stavu. Naděje však umírá poslední a třeba se vůz jednou někde objeví.

V letech 1966 a 1973 Július Kubinský ještě postavil minimálně dva čtyřkolové Velorexy s upravenou karoserií. Mladší stroj Kubinský daroval svému synovi Petrovi k 15. narozeninám. Mimochodem, právě tento upravený Velorex se dochoval dodnes a jeho současný majitel ho prý občas rád "provětrá".

Velorex upravený Júliem Kubinským.