Vše začalo v roce 1929, kdy úspěšný automobilový prodejce Errett Lobban Cord, majitel automobilky Auburn Automobiles, představil světu svou novou značku, kterou pojmenoval sám po sobě.

Cord ještě ten samý rok vyjel s inovativním modelem L-29, který se na první pohled příliš nelišil od luxusní automobilové produkce přelomu dvacátých a třicátých let. Jenže pod elegantní přídí, která byla ve skutečnosti nižší, než u většiny konkurence, ukrývalo se "otočené" pohonné ústrojí.

Poprvé s pohonem předních kol

Cord L-29 je totiž vůbec prvním americkým autem, které na trhu nabídlo pohon přední nápravy. O dodávku síly se staral řadový osmiválec Lycoming, uložený pod kapotou obráceně, než bylo běžné.

Zepředu byla namontována převodovka a její kryt vyčníval pod mříží chladiče. Motor měl objem pět litrů a výkon 125 koní.

Revoluční koncepce sice zajistila více místa pro pasažéry, ale měla i svoje nevýhody. Motor byl umístěn příliš daleko za nápravou, což mělo za následek častou ztrátu trakce při akceleraci. Maximální rychlost 129 kilometrů v hodině navíc už tehdy zaostávala za některými konkurenty.

I přes tyto drobné nevýhody se L-29 neprodával vůbec špatně. Jenže bohužel pro Cord přišel ve velmi nevhodnou dobu, těsně před velkou krizí. Výroba byla tedy na konci roku 1931 zastavena, a ačkoliv prodal Cord obstojných 5000 kusů, musela se celá značka na pár let přesunout do ústraní.