To, že se Evropská unie jasně vydala směrem k elektromobilitě, usnadňuje v současnosti automobilkám plánování na další období. To ale podle nejvyššího představitele společnosti Škoda Auto znamená také nutnost připravit poměrně rychle také další elektrická auta. 

"Díky hybridním modelům Octavia iV a Superb iV a elektromobilu Enyaq iV máme solidní výchozí pozici. To ale nebude v dlouhodobějším horizontu stačit. Intenzivně pracujeme na tom, abychom nabídli elektromobily velikostí pod modelem Enyaq iV. Do poloviny této dekády nabídneme nejméně jeden takový model, později si dokážu další elektromobil přibližně ve formátu Octavie," sdělil redaktorovi Automix.cz.

Toto sdělení si lze vysvětlit rovněž tak, že další generace Octavie připravovaná zhruba na rok 2026, by se měla nabízet také v "bezemisní" variantě.

Kolona maskovaných vozů připravena k testovací jízdě
Nová Fabia pořádně naroste a dostane i čtyřválec. Maskovaný kus jsme už řídili

Zajímalo nás samozřejmě, jakým způsobem se chce Škoda postavit korejské a francouzské konkurenci. "Nechystáme žádné nové modely, které by byly pod úrovní Fabie. Konkrétním krokem pro větší konkurenceschopnost ve vstupním segmentu je například vytvoření nové výbavové varianty Fabie s důkladnou kalkulací výrobních nákladů a navýšením výrobní kapacity," uvedl.

Zmíněná vstupní verze Fabie by se podle něho mohla začít vyrábět už někdy v polovině příštího roku.

Vodík (zatím) není cesta

Značka Škoda se v brzké budounosti nehodlá vydávat žádnými neprobádanými cestami. Například směrem k vozům s pohonem na vodíkové palivové články. 

Martin Jahn ještě v Číně
Do Škody se vrací Martin Jahn. V představenstvu střídá dalšího Čecha

"Vodík není řešení pro střednědobý horizont, alespoň ne pro náš segment. V této dekádě určitě žádnou vodíkovou Škodu neuvidíte. Kromě elektřiny se nadále budeme věnovat CNG, protože nabízí nízké hodnoty emisí a je ekonomicky výhodný pro uživatele. V tomto směru jsem dokonce přesvědčen, že by se auta na CNG mohla uplatnit také na trzích, které jsou zatím teprve na samém počátku cesty k elektrifikaci. Kupříkladu v severní Africe, kde jsou k dispozici velké zásoby zemního plynu, zatím často nevyužívané. Umím si představit, že bychom právě na takových trzích nabídli například Karoq s pohonem na CNG," vysvětlil Thomas Schäfer.

Celý rozhovor s tímto novým šéfem tuzemské automobilky, v němž vysvětluje například plány na výstavbu bateriové gigatovárny nebo záměry značky v Číně a dalších zemích, najdete na webu Deník.cz.