Se zprávou přišel přední německý ekonomický deník Handelsblatt, který zmiňuje, že jedním z výsledků celkového vyšetřování koncernu VW po skandálu dieselgate bylo nalezení dokumentů naznačujících výrobu tisíců nových vozidel se stejnými VIN kódy. Vozy putovaly na trhy Číny, Japonska a Jižní Koreje. O jaké modely se přesně jedná, není známo.

Pokud jsou tyto informace pravdivé, Audi a pochopitelně koncern VW mají na talíři další kauzu. Každé vozidlo totiž musí podle zákona nést unikátní sedmnáctimístný VIN kód, který nesmí být u dalšího vozu opakován po minimálně 30 let.

VIN kódy (Vehicle identification number, tedy identifikační číslo vozidla) fungují jako konečné mezinárodní rozlišení jednotlivých vyrobených vozů a jsou zásadní informací k identifikaci vozidla pro majitele, pojišťovny a hlavně úřady, které mohou díky tomuto kódu jednoduše vyhledat jeho celkovou historii od místa a roku výroby, údajů o vlastnictví až po právní status vozidla.

Deník Handelsblatt dále uvádí, že vyšetřovatelé získali dokumenty prokazující pochybení od kontrolního oddělení značky.

Otázkou zůstává, zda se jedná o prostou, ale nesmírně závažnou výrobní chybu, nebo Audi celou řadu vozidel s identickým VIN kódem vyrobilo záměrně.

Některé zdroje spekulují, že se k tomu kroku mohla automobilka odhodlat z důvodu obcházení limitů počtu importovaných vozů do zmíněných zemí nebo jako podvod v rámci zdanění vozidel. Nic z toho ale doteď nebylo potvrzeno a samotní vyšetřovatelé si nad tímto případem lámou hlavu.

Mluvčí z Audi prozatím celou situaci uklidil pod koberec a uvedl, že automobilka si není vědoma žádného problému s identickými VIN kódy.