Zakladatele malosériové švédské automobilky Christiana von Koenigsegga můžeme zařadit mezi nevlivnější konstruktéry automobilového světa.

Nejenže prakticky z ničeho vytvořil světově známou značku svérázných supersportů, ale jeho vizionářský pohled na technologie a sebevědomý přístup „vše si uděláme sami" z něj dělá opravdu silnou osobnost.

Hlavním znakem na čumáku všech Koenigseggů je Christianův rodinný erb. Tady nehledejte žádný skrytý význam. Málokdo však už přikládá větší hodnotu symbolu ducha, který se pravidelně od roku 2003 objevuje na zádní části těchto vozů.

Za jeho použitím se skrývá hezký příběh.

Začněme od začátku. Automobilka nejprve sídlila ve městě Olofström. Od založení v roce 1994 však rostla a potřebovala větší prostory.

Továrnu na sny tak přesunuli do města Ängelholm, kde v roce 1996 dokončili první prototyp s názvem CC a pár let poté odtud začali odjíždět i první spokojení zákazníci Koenigseggu.

Čtěte také: Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Bohužel 22. února 2003 celá továrna lehla popelem, když ji zasáhl požár vzniklý zkratem v kuchyni. Automobily, motory, díly a techniku se naštěstí povedlo z většiny zachránit. Podle všeho se ještě ten den Koenigsegg přesunul nedaleko do bývalého hangáru švédského letectva u města Ängelholm.

A zde nám již začíná příběh symbolu ducha. V hangáru totiž od 30. let minulého století sídlila nejstarší švédská armádní letka, která si říkala duchové a používala na křídlech právě tento symbol.

Koenigsegg Regera.

Ještě v době, kdy se nepoužívala letecká elektronika, se dokázali piloti této letky po obloze pohybovat nespatřeni, jelikož vyráželi na oblohu ještě před svítáním a vraceli se po setmění. Lidé je tedy slyšeli, ale neviděli.

Čtěte také: McLaren vyrobil za pět let 10 tisíc aut. Dotahuje se na velké hráče

Letka byla v roce 2002 rozpuštěna a jejich hangár tak neměl využití. Starosta města proto vyšel Christianovi vstříc a tyto dále nevyužívané prostory mu nabídnul.

Z jistého důvodu používala dříve letka i slogan „The show must go on.", neboli „Show musí pokračovat.", který měla napsaný dokonce i na svých letadlech. Po ukončení letky ale show bohužel skončila.

Původní zaměstnanci, kteří pracovali v hangáru na letadlech, proto Christiana požádali, zda by nemohl s tradicí slavné letky pokračovat. On pochopitelně souhlasil.

Show i symbol tedy pokračují dále. Vyobrazení ducha na silničních stíhačkách od Koenigseggu tedy vzdává obrovskou poctu švédské armádní letce, ale také vzpomíná na překonání těžkého období samotné automobilky.