Policie pokračuje v obměně svého vozového parku. Nyní v Mladé Boleslavi převzala rovnou pětistovku Kodiaqů a navrch 38 Superbů Combi. Všechna tato auta pohání zážehový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který v případě zmiňovaného SUV dosahuje výkonu 190 koní, v případě Superbů dokonce 280 koní. Všechny předané vozy mají pohon všech kol a automatickou převodovku DSG.

Prohlédnout si je, včetně jejich interiérů, můžete v naší fotogalerii.

"Vnitřní výbava odpovídá civilnímu stupni "Ambition," doplnil mluvčí tuzemského zastoupení Škody Auto Pavel Jína. Dále jsou samozřejmě opatřeny policejními polepy, mají majáky na střeše a připravu pro radiostanici. Jak jsme se přesvědčili, vpředu jsou například klasické textilní sedačky.

Kodiaqy budou sloužit na obvodních odděleních pro běžnou hlídkovou činnost. "Přednostně je přidělíme policistům do horských oblastí, kde denně v rámci služby v průměru najezdí kolem tří stovek kilometrů," vysvětlil policejní prezident Jan Švejdar. Obvykle nahradí letité a Octavie druhé generace.

Podle něho se policii konečně začíná dařit dělat obměnu vozového parku včas a ne až v době, kdy už vozy kvůli častým poruchám nemůžou plnohodnotně sloužit.

Přece jen větší úpravy bylo nutné udělat na necelých čtyřech desítkých Superbů Combi, které půjdou k dopravním policistům na jednotlivá dálniční oddělení. Například kvůli montáži displeje na palubní desku před spolujezdce musel být vyjmut čelní airbag. Nahradí dosluhující vozy stejného typu. Na rozdíl od nich jsou ale nyní také opatřeny příslušnými policejními polepy. Také mají jiný tvar karosérie. Zatímco dosud dálniční policisté jezdili v typu liftback, nyní jsou to kombíky.

Tyto vozy mají také v zavazadlovém prostoru trezor na převoz zbraní a rozkládací kovový pracovní stůl pro příslušnou administrativu. Vozy jsou vybaveny vysokovýkonným kamerovým systémem na čtení registračních značek vpředu i vzadu jedoucích vozidel. Ten umožní okamžitou kontrolu uhrazení dálničního poplatku.

Samozřejmě rovněž umí měřit rychlost. Jejich motor jim umožní dosahovat maximální rychlost 250 kilometrů v hodině a zrychlovat za 5,8 sekundy z nuly na stokilometrovou rychlost.