V noci na dnešek (úterý 30. května) za jeho volantem na Brněnsku zkolaboval kvůli náhlé srdeční příhodě policista, což podle prvních zpráv byla hlavní příčina kolize.

„Policista kvůli náhlému vážnému zdravotnímu stavu přestal ovládat auto. Sjel mimo silnici, kde narazil do stromu," přiblížila nehodu policejní mluvčí Štěpánka Komárová. Při nehodě se zranili dva lidé, jednoho ve vážném stavu převezli záchranáři do nemocnice. Bližší podrobnosti zatím policie nesdělila, takže nevíme, jak velké škody vůz utrpěl.

„Havárii nyní vyšetřují policisté z oddělení dopravních nehod, proto v tuto chvíli nemůžeme sdělovat žádné další podrobnosti," vysvětlila Komárová.

V autě údajně seděl i prezidentův protokolář

Podle několika zdrojů přitom v době havárie ve dvoumístném voze kromě řidiče-policisty seděl také Vladimír Kruliš, zástupce šéfa hradního protokolu. Právě u něj měli záchranáři podezření na vážné poranění páteře. "Při vědomí jsme jej převáželi do traumacentra Fakultní nemocnice v brněnských Bohunicích," prozradila mluvčí jihomoravských záchranářů Hedvika Kropáčková.

Vladimír Kruliš (SPO)

Policie nyní tvrdí, že k nehodě došlo v pondělí v 10 hodin večer při prezentaci vybavení integrovaného záchranného systému a představení automobilů, což byla součást programu návštěvy prezidenta Miloše Zemana v Jihomoravském kraji. To má být také důvod, proč ve služebním vozidle seděl civilista.

Prezident Zeman podle svých slov u předváděcí jízdy nebyl.

Hybridní sporťák nyní bude vrácen společnosti BMW Group Česká republika, která jej policii zapůjčila k půlročnímu testování. Pokud vůz půjde spravit, firma jej policistům opět poskytne.

Čtěte také: Policie "dostala" hybridní supersport BMW i8. Máte se ho bát?

BMW i8 je, nebo lépe řečeno bylo, společně s několika exempláři Audi S6 nejrychlejším policejním vozem v Česku.

BMW i8 má 362 koní

Kupé pohání přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5 litru, roztáčející kola zadní nápravy, a elektromotor vpředu. Celkový výkon hnací soustavy činí 362 koní (266 kW), zrychlení z klidu na stovku zabere jen 4,4 sekundy a v sériovém provedení i8 umí jet až 250 km/h. Díky 7,1kWh akumulátoru i8 ujede čistě na elektřinu 37 kilometrů.

Audi S6 je na tom s výkonem 450 koní po dynamické stránce stejně. Německý sedan však slouží Ochranné službě jako doprovod zahraničních delegací, hlídá tedy "papaláše", nikoli tuzemské řidiče.

Pro úplnost zbývá dodat cenu, bavorský hybridní supersport stojí nejméně 3 686 800 korun.