Schmitz, odbornice právě na Nürburgring, zajela se škodovkou čas 9:29,84 vteřiny, což na pokoření vskutku specifického rekordu stačilo. Jak se asi dalo čekat, rozhovor na téma Kodiaq RS se nese v pochvalném duchu… Kromě očekávaných odpovědí však Sabine nabídla také svůj pohled na Nordschleife obecně a řidičům, kteří se do „Zeleného pekla“ chystají, nabídla i několik rad.

Jak se vám s novým Kodiaqem RS jelo?

Auto vypadá sportovně a sportovně i jezdí. Myslela jsem si, že to se sedmimístným autem bude dřina, zvlášť na takhle náročné trati jako je Nordschleife, se všemi svými zatáčkami, kopci a vysokými obrubníky, ale chovalo se naprosto skvěle a snadno se řídilo.

Překvapilo vás, jak se chová?

Každé auto je jiné. Na skutečné závodní auto musíte tlačit, má nízké těžiště a je dobře vyvážené. Bála jsem se, že Kodiaq RS by mohl být trochu neklidný právě kvůli těžišti a vyvážení, ale choval se naprosto výborně. Zvlášť v esíčkách, kde je třeba přenášet váhu ze strany na stranu. Byl vážně skvělý, moc mě překvapil.

Sabine Schmitz.

Co nějaké speciální úpravy pro rekordní jízdu?

Auto vypadá sportovně a sportovně i jezdí. Bylo zcela sériové, nic jsme neměnili. Myslím si, že když chcete pokořit rekord, mělo by to být s autem, které si pak lidé mohou koupit. Jinak by to nedávalo smysl. Nordschleife je nejtěžším okruhem na světě. Dá to vážně hodně práce, aby tu auto bylo rychlé, a inženýrům se to u Kodiaqu RS podařilo. Hned od začátku jsem se cítila jistě, což jsem vážně nečekala.

Místo závodního auta jste tentokrát na okruh vyjela v sedmisedadlovém SUV…

Chtěla jsem ukázat světu, že i s obyčejným autem je svezení na Nordschleife velkým zážitkem. Chci, aby lidé viděli, jak dobré auto si kupují. Je s ním zábava. Nakonec já si ráda vyzkouším něco nového – už jsem tu jela s dodávkou a dokonce i s obytným vozem. Jsem vždycky zvědavá, jak se tu auto bude chovat. Baví mě zkoušet něco nového, takže proč ne?

Co je na Nordschleife tak zvláštního a přitažlivého?

Nordschleife může vyprávět spoustu příběhů. Je to vážně neuvěřitelná trať. Každý o ní slyšel, tak moc je známá. Tolik dramatických událostí se tu odehrálo – dobrých i špatných. Jet tu autem je nezapomenutelný zážitek, zápasíte s tratí i s počasím. Jsme v horách, takže podmínky se rychle mění. Část okruhu může být zalitá sluncem, o pár kilometrů může zuřit bouřka. Výběr správných pneumatik je často loterie. Nordschleife je vážně výjimečná.

Proč je Nordschleife tak slavná?

Protože je to kolébka motorsportu. Trať vznikla v roce 1927, tedy před více než 90 lety. Už od počátku byla určená k závodění i testování. Svou unikátností a charakterem dokáže na lidi silně zapůsobit, každý se sem rád vrací. Je to jako droga.

Na Nordschleife závodíte už dlouho. Změnil se s průběhem času nějak váš závodní styl?

Můj řidičský styl? (smích) Vždycky se snažím být nejrychlejší, jak to jen jde. Ale auta se hodně změnila. Když jsem začínala závodit, neměli jsme ABS ani posilovač řízení, přilnavost pneumatik byla mnohem nižší. Teď se závodní auta daleko snáz řídí, odpouštějí mnohem víc chyb a jsou daleko rychlejší.