Renault chystá továrnu nového typu: Bude v ní dávat autům druhý život
Součástí závodu bude třeba středisko zabývající se druhotným využitím baterií z elektrických vozidel.
Celkem 45 tisícům ojetých aut prodlouží každý rok život zaměstnanci továrny Renaultu ve městě Flins. Od příšího roku se totiž současná továrna na produkci modelu Zoe začně měnit na první první evropský závod cirkulární ekonomiky. Do roku 2030 zde najde zaměstnání více než 3000 osob.
Podle Luca de Meo, generálního ředitele Renaultu „se Flins s RE-FACTORY stane evropským vzorem v oblasti cirkulární ekonomiky. Tento závod s cílem snížit CO2 v roce 2030 na nulu je nedílnou součástí celkové strategie skupiny spojující cirkulární ekonomiku, snižování emisí, rozvoj kompetencí a vytváření nových aktivit generujících hodnoty,“ uvedl.
V továrně vzniknou 4 střediska:
1) RE-TROFIT: Soustředí se zde veškeré činnosti umožňující prodlužovat životnost vozidel a délku jejich užívání. Také se zde bude pracovat na konverzi vozidel se spalovacími motory na jiné energie s menší spotřebou uhlíku a vznikne oddělení výroby málo používaných dílů na 3D tiskárnách. Bude disponovat rovněž testovacím a prototypovým centrem zaměřeným na životnost vozidel a surovin pro obohacení koncepce budoucích vozidel a navrhování zlepšení v průběhu užívání.
2) RE-ENERGY: Toto středisko hodlá posunout do oblasti výroby potenciál aplikací vyplývajících z elektrických baterií a nových energií (optimalizace 1. života baterií, rozvoj aplikací ve 2. životě, jako jsou stacionární ukládání energie, řízení ukončení životnosti baterií, příprava technických řešení a získávání nových energií, jako je vodík).
3) RE-CYCLE: Úkolem bude například zvyšovat podíl recyklovaných a znovu používaných materiálů ve vyráběných modelech. Také zde bude instalována linka na demontáž vozidel, která se přestala používat.
4) RE- START: Právě zde by měl probíhat výzkum a vývoj v souvislosti s výše uvedenými obory činnosti. Bude zde také fungovat univerzitní a vzdělávací středisko.
Další články

Historie Velorexů se začala psát před 70 lety: Nejprve to ale byl…
22. ledna 1951 se dílna bratrů Stránských v obci Parník u České Třebové oficiálně začlenila do struktury…

Displeje v autech brzy pokryjí celou palubní desku. Mercedes ukazuje…
Tlačítkům definitivně odzvonilo. Na druhou stranu - složité listování v různých menu a podmenu odpadá..

Největší myčka na světě za den očistí 4000 automobilů. Mají ji v…
Jako malá továrna vypadá automyčka Mr. Wash v Německém Stuttgartu.

Dlouhé nohy i podivné pózy: Tak vypadaly reklamní fotky na auta za…
Při prohlížení reklamních fotografií na auta vyráběná v socialistických zemích v odobí od šedesátých do…

Brouk slaví 75. narozeniny. Výroba tohoto Volkswagenu skončila až v…
Volkswagen vyvinul dokonce i další generace automobilu, který vznikl v hlavě severočeského rodáka Ferdinanda…

Mnohem rychlejší než reálná Formule 1. I závoděním na autodráze se…
Profesionální modely na závodní autodráze zrychlují z nuly na sto kilometrů v hodině během pouhých čtyř…

Fabia Rally2 evo v novém roce zrychlí. I v posledním roce života ji…
V nové továrně Škody Motorsport již sice probíhají vývojové práce na nové generaci rallyového speciálu,…

Po dosažení úctyhodného věku 125 let je automobilka Škoda v plné…
Přesně 125 let. Právě tolik let uplynulo od okamžiku, kdy se začaly rodit základy v současnosti…

Mercedes-Benz vybavuje své vozy airbagy již desítky let. Letos přidal…
Právě před čtyřiceti lety představil Mercedes-Benz v té době unikátní bezpečnostní prvek: airbag řidiče…
