Příběh podniku Renault začal na Štědrý večer v Paříži v roce 1898. Louis Renault dorazil za volantem jím postaveného vozu Voituretta typu A do 9. pařížského obvodu. Byla to vlastně propagační jízda. Jak se uvádí v oficiálních záznamech Renaultu, vyjel ulici Rue Lepic vedoucí na vrchol kopce Montmartre.

To prakticky okamžitě mladičkému Louisovi Renaultovi přineslo 12 prvních objednávek. O několik týdnů později, přesně 25. února 1899 je založena veřejná obchodní společnost s obchodním jménem „Renault-Frères“.

První automobily typu A na sobě neměly žádné označení značky. Jen jméno „RenaultFrères“ bylo uvedené na schůdcích a iniciály „LR“ (Louis Renault) bývaly vyryté na náboji kol.

V roce 1900, dva roky po svém vzniku, začíná společnost Renault-Frères používat svůj první symbol: jedná se o medailon zdobený dvěma stylizovanými písmeny „R“, ve kterém se také symetricky zobrazuje písmeno „L“ jako Louis a písmeno „M“ jako Marcel. Tato dvě propletená písmena „R“ symbolizující zrod podniku jsou iniciály bratrů Renaultových a definitivně utvářejí rodinný původ podniku.

Tento první symbol má ale jen krátké trvání: pro zdůraznění průmyslové symboliky společnosti Renault-Frères je od roku 1906 medailon nahrazen ozubeným kolem, uvnitř kterého je vyryta přední část Renaultu, který zvítězil v prvním závodu Grand Prix de l’Automobile Club de France (Velká cena francouzského autoklubu). Tehdy se značka proslavila rychlostními závody. Později byly
iniciály bratrů odstraněny: po tragické smrti Marcela Renaulta v roce 1903 a smrti Fernanda Renaulta v roce 1909 zůstal Louis Renault ve vedení podniku sám a přejmenovává ho na Société des Automobiles Renault.

Tank hrdina

Po skončení první světové války chce společnost připomenout svou podporu ve válečném úsilí s tankem FT17, který se stal rozhodující zbraní pro vítězství Spojenců. Při každé vojenské přehlídce davy vítají tanky potleskem: v roce 1919 se tedy Renault rozhodl pro změnu svého loga a přijal siluetu slavného tanku. Tento znak se objevuje na veškeré dokumentaci a reklamních
materiálech značky, ale na automobilech se ještě nevyskytuje. 

Válečná připomínka nakonec neměla dlouhé trvání, protože bylo nutné, aby byla firma Renault rozeznávána okamžitě identifikovatelným symbolem. V roce 1923 se logem stává kulatá mřížka, v jejímž středu je uvedeno jméno Renault. Poprvé v historii jsou automobily značky rozpoznatelné prostřednictvím symbolu na přídi, který spojuje nutné s užitečným. Za tímto
označením umístěným na konci kapoty se totiž ukrýval klakson! Logo přizpůsobené zvláštnímu tvaru kapoty Renaultu
„Alligator“, která má tvar krokodýlí tlamy, je umístěno po obou stranách středové hrany.

1923Zdroj: Renault

Právě toto řešení tvaru přídě se stalo hlavním důvodem, proč se na logu v roce 1925 objevují úhly. Od roku 1924 se kosočtverec objevuje na přední části sedanu vyšší třídy 40 CV typ NM a definitivně je tento geometrický symbol definitivně přijat v roce 1925.
Zpočátku je kosočtverec symbolem sportovních a luxusních vozů, které v roce 1929 dostávají příponu „Stella“ a v horní části kapoty mají umístěné druhé logo: padající pěticípou hvězdu.

V roce 1931 tato hvězda dokonce kosočtverec nahradila u vozů Stella a Grand Sport, u kterých se zachovala až do jejich zániku během druhé světové války. Kosočtverec je ale umístěn na všech kapotách ostatních produktů společnosti Renault.

Po znárodnění podniku na základě usnesení ze dne 16. ledna 1945 došlo ke změně ve statutu značky, která se stává podnikem se státní správou s názvem Régie Nationale des Usines Renault. Název „Renault“ je zachován pouze z obchodních důvodů.

Po válce přibyla žlutá barva

V roce 1946 se poprvé se na oficiálních dokumentech logo objevuje ve žluté barvě na černém pozadí s nápisem „Régie Nationale“ (Státní správa). Žlutá barva se stává symbolickou barvou podniku.

Přestože se kosočtverec stává nedílnou součástí značky Renault a vyskytuje se v každé dokumentaci nebo reklamním materiálu podniku, tak některé produkty značky mají někdy na sobě originální odznaky. V 50. letech 20. století docházelo k nárůstu plastových log s kosočtvercem nebo bez ně. Například šlo o mapu Francie s označením RNUR v roce 1951, tři stěžně fregaty s nafouklými
plachtami anebo v roce 1956 na voze Dauphine znak „Renault – Régie Nationale“ s korunou, nad kterou jsou umístěni tři delfíni.

Tato stylistická obrazotvornost ale ustává v roce 1959: logem na masce chladiče je a zůstane kosočtverec. Počínaje Renaultem 4 mají automobily a obchodní síť nové užší logo nazývané „Pointe de Diamant“ („Diamantový hrot“). Součástí znaku je vždy jméno „Renault“ vyryté tenčími písmeny, ale nápis „Régie Nationale“ byl odstraněn.

Aby bylo logo ještě výraznější, podnik se v roce 1972 rozhodl, že ho co nejvíce zušlechtí a rozšíří. Kosočtverec převládá, jméno Renault již není uvedeno a logo je umístěno na vozy Renault 15, 17 a na první R5. Výrobce příslušenství v něm viděl plagiátorství svého symbolu a podal žalobu k soudu. Renault tedy musel požádat o vytvoření nové podoby sochaře a malíře Victora Vasarely. Ten namaloval logo s rovnoběžnými pruhy. Toto logo vydrželo dvacet let a bylo prvním stálým symbolem značky.

Dvacet let po návrhu loga Vasarelyem se Renault rozhodl pro změnu své vizuální identity a pověřuje agenturu Style Marque Jeana Perreta, aby veřejně odhalila požadovanou kvalitu ztělesněnou značkou. Jednodušší, mohutnější a trojrozměrné logo navrhl v roce 1992 Jacques Paumier (JPG Design) a vytvořil z něj sochu. 

Pak už byly změny jen minimální. V roce 2004 byl znak s kosočtvercem umístěn do žlutého čtverce, aby se zvýraznil jeho reliéf a materiál a nová typografie pro písmena Renault navržená Erikem de Berrangerem byla schválena a umístěna
napravo od bloku značky. O tři roky později již v pořadí desátá podoba loga zahrnuje monogram Renault.

Zatím poslední úprava nastala 15. dubna 2015. Logo bylo dostalo zaoblenější a příjemnější linie a rovněž novou vzdušnější typografii.