V Tatře loni slavili 120 let od vyjetí prvního nákladního vozu na silnice a firma představila hned několik novinek. Zásadní je hlavně nové provedení modelu Phoenix, který dostal k ruce upravené motory řady Paccar MX-11 a MX-13. S nimi nyní splňuje emisní normu Euro 6c. Zajímavostí je, že na palubě lze mít i automatizovanou převodovku Traxon s řídícím softwarem, na jehož vývoji se podíleli inženýři Tatry.

Tatra se ale letos zaměřila hlavně na hasiče, kterým v polovině roku předvedla hned dvě novinky. Model Tatra Force vyjel s modernizovanou kabinou, která má jinou čelní masku, upravený tvar střechy a nabízí více prostoru pro posádku. Druhou novinkou je speciál R55 z řady Tatra Terra. Jde o cisternu s prostornější kabinou. Auto dostalo například LED osvětlení. Vůz pohání vzduchem chlazený motor o výkonu 325 kW.

Tatra navíc předvedla i další speciál. Luxusní hasičský stroj Tigon stojí na podvozku Tatra Force s pohonem 8x8. Vybaven je pneumatickým odpružením na všech nápravách. Výkon motoru má hodnotu 515 kW. Auto je proto určené hlavně do extrémních podmínek, třeba do rafinérií nebo dolů.

Firma se se svými vozy předvedla na několika akcích. Nejzajímavější z nich byly bezesporu Dny NATO, které se těší velké popularitě. Tam se ukázaly vojenské speciály, třeba obrněné vozidlo Titus 6x6. Tatra ale vystavovala i historické modely, jako jsou T 111, T 148 nebo T 813.

Právě i o svou historii chce Tatra nyní více pečovat. Už v lednu se jí podařilo získat grant na opravu unikátního vlaku Slovenská strela (Tatra 68). Ten pak odvezla z Kopřivnice do Hranic, kde se bude dva roky rekonstruovat. Měl by být součástí muzea Tatry, které firma plánuje výhledově otevřít.

Ve velké fotogalerii si můžete prohlédnout všechny zajímavé novinky a i historické vozy, kterými se v roce 2018 kopřivnická Tatra pochlubila.