Zatímco doslova všichni automobiloví výrobci překotně řeší elektrifikaci modelového portfolia a i ti největší prémioví hráči pozvolna stahují z nabídky vidlicové 12válce, značka Rolls-Royce jde úplně jiným směrem. Přitom požadavky zákazníků Rolls-Royce na tichou a plavnou jízdu by v mnohých z nás navozovaly pocit, že právě tato slavná značka bude jedním z průkopníků. Nicméně podle generálního ředitele značky Torstena Mullera-Otvose něco takového zatím není na programu.

Torsten Muller-Otvos si podle vyjádření pro australský automobilový magazín dobře uvědomuje, že doba, kdy budou muset elektromobily kvůli emisní legislativě vyrábět, neodvratně nastane. Rolls-Royce ale na trh neuvede elektromobil do té doby, než se výrazně zlepší technologie nabíjení a infrastruktura.

Rolls-Royce už před čtyřmi lety představil koncept elektromobilu na základech Phantomu (v roce 2011 Rolls-Royce představil první elektrický koncept), ovšem utajené testování zákazníky RR přineslo spíše vlažné reakce, protože většina z vybraných klientů značky neviděla v elektricky poháněném Rolls-Royce žádný nebo jen minimální rozdíl ve srovnání s konvenčním modelem s motorem V12.  

Rolls-Royce 102EX Electric Concept

Rolls-Royce navíc nyní do svých 12válcových modelů montuje nový motor, který je ještě tišší a kultivovanější, než byl před čtyřmi lety. To jsou hlavní argumenty vedení značky, proč se zatím „elektrošílenstvím“ nenechávají znepokojovat.

Přitom technologii mají, což ostatně potvrdil i sám Otvos. Ten uvedl, že Rolls-Royce už dlouho na elektromobilu pracuje, ale představí ho až v horizontu několika let, respektive v době, kdy bude plně rozvinutá infrastruktura veřejných a domácích nabíjecích stanic. Protože zákazníci Rolls-Royce si zaslouží to nejlepší, nebo vůbec nic…