Dalo by se přitom říct, že luxusní vozy Roll-Royce byly odjakživa vybaveny jakousi formou autonomního řízení. Drtivá většina majitelů těchto limuzín (a nyní SUV) má totiž na řízení vozu svého člověka – právě toho svědomitého šoféra.

Torsten Müller-Ötvös, ředitel automobilky Rolls-Royce, proto nyní vyjádřil svou skepsi vůči semi-autonomním, tedy částečným systémům automatického řízení ve svých vozech. Dokud prý nebude technologie na takové úrovni, aby zcela bez problémů nahradila řidiče za volantem, chce Ötvös nechat profesi ovládání vozů v rukách šoférů. U dnešních autonomních technologií totiž musí řidič stejně více či méně do řízení vozidla stále zasahovat.

„Musíte pochopit, že nejen pouhá hrstka, ale vlastně všichni naši zákazníci mají své šoféry. I když třeba nejde o naplno zaměstnané řidiče, většinou mají kolem sebe člověka, kterému zavolají a řeknou ‚Odvezte mě večer do divadla' nebo ‚S přáteli potřebujeme odvézt do restaurace',“ sdělil Ötvös magazínu Car and Driver.  

„Autonomní řízení do našich aut zavedeme ve chvíli, až bude zcela soběstačné. Nějaké řešení na půl cesty zde nedává smysl. Naši zákazníci by tento přístup nestrpěli,“ dodal.

A když už tedy v budoucnu přijde doba na autonomní modely Rolls-Royce, technologii by si automobilka zajisté vypůjčila od mateřského BMW, které britskou značku vlastní.

Zatím to ovšem vypadá, že šoférům Rolls-Royců jejich práce na určitou dobu ještě zůstane a automobilka si této oddané profese skutečně váží. A nejde přeci jen o řízení. Kdo třeba v budoucnosti majiteli podrží deštník nad hlavou při vystupování? Robot? Nejspíš ano.