Jen pro kontext, Porsche před pár týdny vytáhlo novou generaci 911 GT3 RS na Severní smyčku Nürburgringu a testovacímu pilotovi Kévinovi Estremu se podařilo zajet kolo okruhu za působivých 6 minut a 56,4 vteřiny. Přesněji o neuvěřitelných 24 sekund rychleji než s předchozí generací GT3 RS.

S tímto časem sice nešlo o rekord okruhu – ten drží Porsche s modelem GT2 RS a časem 6:47,3 sekundy – i tak ale automobilka slavila úspěch, jelikož si dala při vývoji nové GT3 RS za cíl překonat právě onu sedmiminutovou hranici.

Když ovšem v polovině dubna dorazili lidé z Porsche na trať, zjistili, že pronajatý čas na okruhu jim stačil „vyfouknout“ Chevrolet, který na místě testoval vlastní okruhovou specialitku, a to novou Corvettu ZR1. Porsche na svou domácí trať sice dorazilo první, jenže dorazilo bez ohlášení a jednoduše čekalo, že nějaký volný čas k zajetí pár kol se v rozpisu jízd prostě najde.

Bohužel se nenašel a celý okruh byl toho dne pronajatý Chevroletem a dalšími automobilkami, které na místě testovaly. Jak ale zmínil magazínu Motormouth produktový manažer GT divize Porsche Oliver Berg, na Nürburgringu je díky neustálému testování mezi lidmi z automobilek velmi přátelská atmosféra a většina inženýrů se mezi sebou zná.

Jakmile tedy Chevrolet viděl, že Porsche přijelo na okruh vlastně zbytečně a už se chystalo z místa odjet, Američané se rozhodli Němcům vypomoct a ze svého nabitého programu jim darovali hodinu času na okruhu k zajetí potřebných časů.

Chevrolet ani Porsche ale nečekali, že hodina volných jízd bude zbytečně štědrým darem. Už při prvním kole totiž nová GT3 RS zajela čas 6:59. Němečtí inženýři se tak mohli sbalit a pádit domů, jelikož cíl splnili. A na místě nechat lidi z Chevroletu, kteří prý takovému nasazení přihlíželi s otevřenou pusou.

Porsche nicméně pokračovalo a snažilo se GT3 RS využít na hranici schopností. V následujících dvou kolech se pilot Kévin Estre držel opět kolem času 6:59. Pak ale přetnul ve čtvrtém kole cílovou čáru v čase 6:56,4 a bylo dokonáno.

„Tu hodinu času jsme ani nepotřebovali – do půl hodiny jsme byli pryč. A lidé z Chevroletu byli prostě udiveni a neměli slov… jsou to ale vážně hodní chlápci,“ řekl magazínu Berg.

Porsche tedy za překonání sedmiminutového času na okruhu vděčí tak trochu Chevroletu. Ten měl ale každopádně zajíždět s Corvettou ZR1 měřené časy také, tudíž můžeme pouze čekat, jak bude na legendárním okruhu rychlá právě ona ve srovnání s GT3 RS či současným držitelem rekordu GT2 RS.

Na jízdu Porsche 911 GT3 RS se můžete podívat níže.