SUV vládnou světu aut. Před lety zachránilo osud Porsche SUV jménem Cayenne, v poslední době do této kategorie vstoupili noví hráči, třeba Bentley, Rolls-Royce a právě i Lamborghini. Jeho SUV Urus se prodává od července loňského roku. I tak ale postrčilo prodeje značky o 51 procent oproti roku 2017 na celkem 5750 prodaných aut. Letos to bude zcela jistě ještě vyšší číslo.

„Plánujeme mezi sedmi a osmi tisíci prodanými auty. Letošek bude první kompletní rok prodeje Lamborghini Urus. Aktuálně už jedeme na plnou kapacitu, ale jsme stále exkluzivní značka, proto nechceme zaplavit trh,“ řekl serveru Automotive News Federico Foschini, šéf obchodu Lamborghini.

Protože Italové nechtějí zrychlit výrobu, je Urus na dlouho vyprodaný. Aktuálně se na nové SUV s rozzuřeným býkem ve znaku čeká mezi 10 až 12 měsíci od objednávky. „Myslím, že se může situace trochu zlepšit, ale zdá se nám, že aktuálně máme dobrý poměr mezi poptávkou a výrobou,“ dodal Foschini.

Pro značku je Urus důležitý nejen kvůli vysokým prodejním číslům. Podle statistik je 70 procent zákazníků tohoto SUV u Lamborghini nových. „Základna zákazníků se rozšiřuje. Jde o novou skupinu lidí, kteří nechtějí jen supersport na hraní, ale vysoce výkonný a luxusní stroj na každý den. Urus je odpovědí na to,“ řekl Foschini. Firma se ale bude muset vypořádat i s rostoucí konkurencí. Do kategorie SUV míří i další hráči na poli supersportů, třeba britský Aston Martin se svým modelem DBX.