Vůz na obrázcích nese číslo šasi 194925 a jedná se o jeden z prvních předprodukčních prototypů vrcholného hybridního hypersportu. Přesně tento konkrétní vůz byl k vidění na různých autosalonech a na dalších akcích, takže majitele může těšit, že jakožto „showcar“ toho moc nenajel.

Horší ovšem je, že on toho ani moc najet nemohl. Jakožto prototyp totiž auto neodpovídá homologaci, není jej možné přihlásit, a tedy pochopitelně nesmí na silnici. Je to prostě auto, které, přestože je funkční, má sloužit pouze k vystavování.

Ferrari dokonce od nového majitele žádalo potvrzení, že auto zůstane "neaktivní" a pouze k účelu výstav. Nový vlastník - ani nikdo jiný - jej prostě nesmí legálně řídit. A zůstane to tak zřejmě už navždy.

Bugatti Chiron.
Buďte bez obav, přezutí Chironu bude stát méně než 650 tisíc, uklidňuje Bugatti

Ani tento drobný deficit ovšem neznamená, že by bylo LaFerrari jakkoliv levné. Přestože původní odhad kupní ceny cílil na částky okolo 1,5 milionu dolarů (34 milionů korun), finální částka se vyšplhala na výrazně vyšší sumu. Neznámý výherce aukce si nehomologované LaFerrari koupil za 2,54 milionů, což je v přepočtu asi 55 milionů korun. Na druhou stranu faktem je, že běžná produkční LaFerrari jsou zpravidla ještě o milion dolarů dražší.

Hezky se tu nicméně ukazuje, jak sběratelé na auta tohoto typu vlastně pohlíží. Málokdo pomýšlí na to, že by se svým extrémně drahým vozem vůbec jezdil. Důležité pouze je, že se dá LaFerrari někam schovat a jeho cena nadále poroste. Ve výsledku tak není rozdíl mezi hypersportem za desítky milionů a podobně drahým obrazem či jiným uměleckým dílem.