Tím vozem byl Seat 1400, který ve své době představoval velmi pokrokový automobil. Tak například jako jeden z prvních v Evropě používal samonosnou karoserii místo samostatného podvozku a k němu přišroubované karoserie, nebo využíval panhardské tyče na zadní nápravě, která zajišťovala příčné ustavení nápravy vůči karoserii.

První automobil Seat sjel z výrobní linky už tři roky po založení společnosti Seat. Výroba zprvu probíhala velmi pomalu, každý den zaměstnanci dokončili pouze pět kusů. Toto číslo se samozřejmě rychle zvyšovalo a Seat za první rok zvládl vyrobit 1345 kusů vozu, který si cenil na 117 tisíc peset.

Ovšem už v roce 1956 bylo vyrobeno 7 tisíc vozidel a v následujícím roce předal Seat svým zákazníkům přes 10 tisíc vozů. Celkově během životního cyklu modelu Seat 1400 bylo prodáno 98 978 vozů.

Vůz klasické koncepce s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou spoléhal na čtyřválcový motor se zdvihovým objemem 1395 cm3, který dosahoval nejvyššího výkonu 44 koní. Ve spolupráci se čtyřstupňovou přímo řazenou převodovkou byl schopen automobil rozjet až na 120 km/h.

Vzhledem ke spotřebě paliva 10,5 l/100 km a objemu palivové nádrže 48 litrů Seat 1400 nabízel překvapivě slušný dojezd a tudíž nabízel i komfortní cestování na dlouhé vzdálenosti.

Výroba modelové řady pokračovala představením modelu 1400 A v roce 1954, 1400 B v roce 1956 a 1400 C v roce 1960. Kromě toho byla vyvinuta řada speciálních verzí.