Stále tvrdší emisní normy ženou výrobce ke snižování objemu motorů. Mazda se už ale před lety postavila proti tomuto neblahému trendu, když se do svých aut rozhodla montovat motory Skyactiv se zajímavou technologií, jež jim umožňuje velký objem v kombinaci s rozumnou spotřebou. Ve výsledku tak její auta jezdí ve stejných třídách s dvoulitrovými čtyřválci, zatímco konkurence sahá třeba k o čtyři deci menším pohonným jednotkám.

Teď se zdá, že nastal čas posunout laťku ještě víc. Mazda bude mít šestiválce a to benzinové i naftové, opět označené Skyactiv-G a Skyactiv-D. Jako první o tom informoval americký server Jalopnik, který citoval výroční zprávu automobilky pro investory. Tam se o šestiválcových motorech hovoří.

Test Mazda3 Skyactiv-G122
Test Mazda3 Skyactiv-G122: Vypadá úchvatně, proč je ale tak "tvrdá"?

Jednotky by se měly objevit u top modelů Mazdy, které budou stát na její platformě pro velké vozy. Revolučním krokem pro značku je i fakt, že budou podélně uložené, což pro ni bude až na sportovní MX-5 výjimkou. Mazda se tak zařadí po bok výrobců luxusních aut, jako jsou Audi, BMW a Mercedes-Benz.

Protože jde o prvotní informaci, nejsou logicky známé žádné přesnější parametry. Americká média ale logicky spekulují nad tím, že inženýři využijí stávající čtyřválce, které doplní o další dva písty. Aby bylo dosaženo nízkých emisí, budou motory kombinované s hybridním a plug-in hybridním systémem.

Mazda CX-3: Nejlepší malé SUV
Sháníte auto s nejnižšími náklady? Zkuste jednoho z vítězů amerického žebříčku

Jak budou velká auta od Mazdy vypadat naznačil nedávno představený koncept Mazda Vision Coupé, které si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Jak bývá u této japonské značky zvykem, hledá pro novou generaci vozů také nový designový směr, od kterého se pak bude vyvíjet vzhled i dalších modelů. Každopádně se máme na co těšit.