Přestože se například továrna v Kvasinách nyní rozšiřuje a připravuje na výrobu hybridních modelů, vysokou poptávku po nových škodovkách to prý nevyřeší. Hledají se tedy jiná alternativní řešení, jak problém vyřešit.

Například v květnu Škoda opět překonala své prodejní rekordy a dodala svým zákazníkům na celém světě 112 400 vozů. Vůči minulému roku ve stejném měsíci to znamená nárůst o 13,4 procenta. Nejsilnější nárůst přitom probíhá v kategorií SUV u modelů Karoq a Kodiaq.

Škoda ke všemu počítá, že právě tyto dva modely SUV budou do roku 2025 nejprodávanějšími vozy značky a že roční odbyt automobilky naroste přes hranici 2 miliony vozů, vůči nynějším 1,2 milionům. Hledat tedy nové prostory a způsoby jak navýšit produkci, jsou na místě.

Agentura Reuters k tématu přidává, že možností jak tento pozitivní problém vyřešit, má Škoda hned několik. Využití zbylých kapacit dalších továren koncernu Volkswagen ale podle škodovky nepomůže.

Automobilka by tak mohla k produkci využít dokonce externích firem, kde by se vozy pod licencí vyráběly. Podobným způsobem si pomáhají i další velké značky jako BMW, Daimler a občas právě i VW, které využívají výrobních služeb společností Magna či Valmet Automotive. Automobilky tak nemusí investovat do vlastních výrobních technologií a služeb využívat, jen když potřebují.

V březnu nicméně od jistých zdrojů ze Škody zazněla také případná možnost postavit zbrusu nový závod v Německu. Ani jedna z těchto cest však nebyla dosud potvrzena a nakonec se může značka klidně rozhodnout vytvořit nové prostory u nás.

Dle informací od vedoucího produkce koncernu VW Bernda Osterioha se máme kroky ohledně rozšíření produkce dozvědět až letos v listopadu. Na konci roku bude totiž vedení Volkswagenu vědět, s jakým rozpočtem pro kapacitu, technologie a výbavu může Škoda počítat.