Konkrétně o 34 procent na 951 milionů eur, tedy v přepočtu na 25,7 miliardy Kč. Tržby pak vzrostly o desetinu na rekordních 13,7 miliardy eur, což je asi 370 miliard korun.

Významně narostl i počet prodaných vozů - o 6,7 procenta na 1,127 milionu aut. Největším trhem přitom byla Čína, kde Škoda prodala 317 000 vozů (nárůst o 13 procent).

Čtěte také: Škoda chce mít čtyři SUV. Jaká? A stane se z Yetiho Karoq?

Právě na Čínu se český výrobce bude v nejbližší době více soustředit. Na dubnovém autosalonu v Šanghaji například představí koncept elektromobilu a chystá také dvě nová SUV, která zatím byla potvrzena pouze pro čínský trh.

Celkově tento rok Škoda plánuje uvedení celkem 11 modelových novinek.

V západní Evropě prodeje škodovek rostly o pět procent na 454 000 aut a v Rusku automobilka zvýšila odbyt o procento.

Nejprodávanějším modelem byla Octavia se 436 000 prodanými kusy (nárůst o 0,8 procenta), následuje Rapid (212 700 vozů; +12 %), Fabia (202 300 aut; +5 %), Superb (138 900 aut; +73 %), Yeti (95 500 aut; -4 %) a Citigo (40 700 aut; +1 %).

Nepřehlédněte: Škoda příští měsíc ukáže vlastní elektromobil. V roce 2020 bude v prodeji