„S více než půl milionem vozů dodaných zákazníkům jsme dosáhli nejsilnějšího půlroku v historii společnosti Škoda Auto,“ říká předseda představenstva společnosti Bernhard Maier, který očekává další růst prodejů díky novému modelu Karoq.

Zajímavé je, že škodovka rekordního výsledku dosáhla i přes pokles prodejů svého nejúspěšnějšího a klíčového modelu, tedy Octavie. Pro tu se v prvním pololetí roku rozhodlo 205 300 zákazníků, což ve srovnání s loňským rokem představuje pokles o 6,5 procenta. Octavia přitom na přelomu roku prodělala výraznou modernizaci, která mimo jiné přinesla dělené světlomety.

V západní Evropě zvýšila značka svůj odbyt o 4,1 % na 252 300 vozů. Na nejsilnějším evropském trhu – v Německu – vzrostly prodeje v prvních šesti měsících o 1,8 % na 88 000 vozů.

Dvouciferného růstu dosáhla Škoda od ledna do června v Itálii (13 600 vozů; +18,4 %) a v Rakousku (12 900 vozů; +13,7 %). Dodávky zákazníkům vzrostly také ve Velké Británii (43 500 vozů; +3,1 %), Španělsku (13 500 vozů; +2,5 %), Francii (13 400 vozů; +8,9 %), Belgii (11 400 vozů; +6,7 %), Švédsku (8 900 vozů; +8,4 %) a v Nizozemsku (7 700 vozů; +1,7 %).

Na domácím českém trhu zlepšila automobilka svůj prodej za prvních šest měsíců roku o 10,9 % na 51 200 vozů (2016: 46 200 vozů). Od ledna do června vzrostly prodeje také v Polsku (34 600 vozů; +17,2 %), Maďarsku (6 200 vozů; +10,0 %), Slovinsku (3 900 vozů; +16,2 %), Chorvatsku (3 200 vozů; +59,9 %) a na Slovensku (10 700 vozů; +11,1 %).

Ve východní Evropě bez Ruska prodeje rostly o 13 procent. Škoda za tuto dobu prodala 19 300 vozů (2016: 17 000 vozů). K tomuto pozitivnímu výsledku přispěl vývoj v Rumunsku (5 200 vozů; +8,0 %), Srbsku (3 200 vozů; +6,3 %), na Ukrajině (2 600 vozů +65,9 %) a v Pobaltí (3 900; +23,0 %).

V Rusku zaznamenala česká automobilka růst o 6,7 % na 28 700 vozů (2016: 26 900 vozů).

Na celosvětově největším trhu – v Číně – si česká automobilka za první pololetí meziročně pohoršila. V první polovině roku tam Škoda prodala 134 000 vozů (leden až červen 2016: 145 800 vozů; -8,1 %).

Pozitivní výsledek ale zaznamenala mladoboleslavská značka v Indii. Zde automobilka zvýšila své prodeje dvouciferně: o 21,7 % na 7 900 vozů (2016: 6 500 vozů). Také v Izraeli Škoda posílila, v první polovině roku vykázala nárůst prodeje o 11,6 % na 14 000 vozů (leden až červen 2016: 12 500 vozů).

V Austrálii vzrostly dodávky zákazníkům o 5,8 % na 9 700 vozů (leden až červen 2016: 9 200 vozů). Na Taiwanu vylepšila značka svůj odbyt o 8,2 % na 2 400 vozů (leden až červen 2016: 2 300 vozidel).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním pololetí roku 2017 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti minulému roku):

Škoda Octavia: 205 300; -6,5 %

Škoda Rapid: 103 000; +0,4 %

Škoda Fabia: 111 100; +6,1 %

Škoda Superb: 75 900; +8,3 %

Škoda Yeti: 43 000; -18,0 %

Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě): 19 700; -1,6 %

Škoda Kodiaq: 27 100; –