I když se běžné osobní vozy v tuzemských závodech automobilky Škoda několik týdnů nevyráběly, oddělení Škody Motorsport fungovalo i v dobách nouzového stavu. "Dokonce chodí od zákazníků i objednávky na nové vozy, byť jich bude méně než v předešlých letech," sdělil při prezentaci letošních plánů týmu jeho šéf Michal Hrabánek.

Vyrobená auta pak budou směřovat například do Paraguaye, Argentiny, Španěllska, Portugalska a Itálie. Převahu mezi nimi mají šotolinové verze.

Škoda servisní kamion
Škoda chystá nový servisní kamion. Zatím odhaluje tajemství tohoto starého

Zatímco vloni zákazníci z celého světa převzali pro své rallyové týmy více než sedmdesát speciálů, letos to bude vinou zmíněných okolností jen přibližně polovina tohoto počtu. Celkem se ale vyrobilo již více než 350 kusů Fabia R5. 67 z toho je modernizovaná verze evo. Od letoška ale v souvislosti s požadavky mezinárodní automobilové federace FIA na zpřehlednění kategorií v oblasti rallyových závodů tento vůz jmenuje jinak. 

"Oficiální a kompletní název zní Škoda Fabia Rally2 Evo. Ta dvojka znamená, že jde o druhou nejvyšší skupinu pod speciály WRC. Ty budou nadále označovány Rally1. Název WRC odteď přísluší pouze šampionátu těchto vozů," dodal Hrabánek.

První "ostré" vystoupení tovární posádky se letos odehraje na Rally Bohemia v první polovině července. V programu je pak i start na Valašské a Barum Rally. Novým spolujezdcem Jana Kopeckého bude Jan Hloušek.

Současná Fabia Rally2 se bude vyrábět ještě v příštím roce. Někdy v roce 2022 by pak mohla proběhnout homologace nové verze, vyvinuté na základě připravované čtvrté generace "civilní" Fabie.