Písmeno E v názvu přitom odkazuje na elektřinu, samotné jméno Element zase na to, že elektropohon prý bude v budoucnu elementárním zdrojem mobility.

Učňovský vůz vychází ze Škody Citigo, ta však přišla o řadu prvků. Vzniklá dvoumístná plážová bugina totuž nemá střechu ani boční dveře. Pod kapotou pracuje elektromotor o výkonu 82 koní (60 kW). „Elektromobilita není jen přechodný trend – je to budoucnost. Proto jsme se rozhodli postavit auto s elektrickým pohonem," vysvětluje Daniel Launa, jeden z učňů, volbu letošního týmu.

Moderní interpretace BMW Z3 M Coupe.
Moderní Z3 Coupe vypadá skvěle, BMW ho ale nepostaví. Dokonce za ním ani nestojí

Učni na otevřeném plážovém vozítku pracovali celých 1500 hodin, celkem se jich zapojilo 22 ve věku 17 a 18 let. Projekt začal už loni na podzim prvními výkresy, v lednu letošního roku se rozběhly i manuální práce - třeba se svářečkou a s nůžkami na plech. Střecha musela pryč, boky vozu jsou kompletně přepracovány, zavazadlový prostor byl uzavřen víkem. Nejsložitější byla výroba individuálních dílů karoserie.

Učni Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi, které letos slaví 90 let své existence, navrhují a vyrábějí vlastní vůz každý rok od roku 2014. Poprvé šlo o dvoumístnou otevřenou verzi modelu Citigo, v roce 2015 vznikl pick-up na bázi Fabie a loni to bylo kupé vycházející z Rapidu Spaceback. Fotografie najdete v příloze.

Škoda Octavia v úpravě od Nasy Performance.
VIDEO: Rychlá, ostrá, široká. Nejrychlejší škodovka Nürburgringu má 400 koní

Výslednou Škodu Element pak učni symbolicky věnovali svému kolegovi Petru Stanislavovi, který v roce 2015 patřil k týmu a podílel se na stavbě pick-upu. V červenci minulého roku měl nehodu na motocyklu a od té doby je odkázán na invalidní vozík. I přesto chce své nástavbové studium dokončit.

Mimochodem, v sedmdesátých letech Škoda opravdu zvažovala výrobu vlastní buginy. Nakonec to nedopadlo, přesto ale vzniklo několik prototypů Buggy 736.