V úterý 6. března 1934 začala kariéra dnes legendární Škody Popular. V ten den se totiž dostala k prvnímu zákazníkovi. Byla jím firma Baťa. Zlínský obuvnický podnik si vzápětí dokoupil dalších 30 vozů a v následujících letech svůj vozový park ještě rozšířil. Popular byl opravdu populární.

Škoda Popular měla na svou dobu moderní konstrukci. Lehký páteřový rám doplňovalo nezávislé zavěšení kol a s pohonná soustava transaxle, tedy s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou a převodovkou vzadu. Auto navíc dostalo přesné hřebenové řízení a tak se dobře ovládalo na špatných silnicích, kterých v té době bylo v Československu opravdu dost. Přesto šlo o poměrně dostupný vůz za částku 17 800 Kčs.

Auto poháněl čtyřválcový benzinový motor o výkonu pouhých 13 kW. To ale stačilo, protože vůz měl lehkou konstrukci. Spotřeba byla 7 litrů paliva na 100 kilometrů. Vývoj ale pokračoval dál a později se objevila silnější pohonná jednotka s výkonem 14,7 a pak i 22 kW. Auto navíc vzniklo ve docela hojném množství. Celkem bylo mezi lety 1934-46 vyrobeno 21 tisíc aut. Z toho 250 vozů vzniklo ještě po válce.

Jak bylo v té době zvykem, schopnosti vozu firma demonstrovala velkou výpravou. Auto se vydalo z Prahy až do 11 tisíc kilometrů vzdálené Kalkaty a pak se přes Bombaj lodí vrátilo zpět. Celkem ujelo 15 tisíc kilometrů. Vůz si i na tento popud pořídila řada známých osobností. Jezdila s ním Olga Scheinpflugová i třeba československá fotbalová reprezentace v čele s gólmanem Františkem Pláničkou. Ještě dnes Popular potkáme na českých silnicích. Jde o oblíbený vůz sběratelů českých automobilů.