Dnešní Škoda Auto s produkcí automobilů začala již v roce 1905, kdy zakladatelé automobilky Laurin & Klement v Mladé Boleslavi vyrobili vůz Voiturette A. O dlouhých 86 let později, v roce 1991, stejná značka oslavila překonání hranice 5 milionů vyrobených aut.

Od té doby, po vstupu koncernu Volkswagen, škodovka nezadržitelně rostla: v červenci 2006 hlásila už 10miliontý automobil, v dubnu 2009 12miliontý, na začátku roku 2012 14miliontý a nyní tedy už 19miliontý. Jinými slovy, Škoda za posledních pět let postavila zhruba stejný počet aut jako za prvních 86 roků svojí existence.

Mimochodem, jubilejní devatenáctimiliontou škodovkou byla Fabia s bílým lakem karoserie, jež sjela z linky v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi.

Škoda Auto už vyrobila 19 milionů aut. Tím jubilejním byla bílá Fabia.

Příští rok by pak česká automobilky měla hlásit pokoření hranice 20 milionů vyrobených vozů - tedy pokud udrží současné tempo, které znamená více než milion postavených aut ročně.

Škoda aktuálně nabízí sedm modelových řad a více než 40 modelových variant. Auta vyrábí v celkem 14 závodech v 7 zemích. V uplynulých letech česká automobilka svou výrobní kapacitu stále rozšiřovala. Za tímto účelem značka jen v České republice od roku 1991 investovala více než 350 miliard korun do výrobních procesů a závodů.