Toto auto, které se vyznačovalo zvýšenou průchodností terénem, vzniklo ve spolupráci mladoboleslavské automobilky se zástupci novozélandského importéra a místních specializovaných firem.

Oním importérem vozů značky Škoda, dodávaných na Nový Zéland z daňových a celních důvodů v demontovaném stavu, byla od roku 1956 společnost Motor Industries International v Otahuhu. Právě tato firma také přišla s nápadem postavit na základech běžné škodovky vozidlo, které by uspokojilo potřeby místních farmářů, řemeslníků a obchodních zástupců.

V letech 1965 a 1966 tedy vzniklo několik návrhů a prototypů, které nesly rukopis bývalého vedoucího vývoje karoserií automobilů Škoda Josefa Velebného a novozélandského designera George Taylora.

Z Mladé Boleslavi byl v rozloženém stavu dodáván podvozek na bázi modelu Octavia, lišící se především zkrácením rozvoru z 2389 milimetrů na 2165 mm a úpravou stálého převodu nápravy z 4,78 na 5,25.

Škoda Trekka.

Na světlé výšce 190 milimetrů měly podíl pneumatiky s rozměrem 5,90 x 15", nabídka výbavy na přání pak zahrnovala diferenciál Balanced Traction s uzávěrkou – to vše rapidně zlepšilo průchodnost vozu s pohonem zadních kol i v terénu. Nechybělo nezávislé zavěšení všech kol a tuhý páteřový rám podvozku.

Vpředu podélně uložený čtyřválec OHV o objemu 1,2 litru dosahoval výkonu 47 koní (34 kW) a nejvyššího točivého momentu 87 Nm. Ve spojení se synchronizovanou čtyřstupňovou převodovkou umožňoval dosáhnout největší rychlosti 110 km/h. Spotřeba se pohybovala okolo 11 litrů na 100 km.

Vznikla i plážová varianta

Zákazníci mohli vybírat z řady variant: v nabídce byl například třídveřový pick-up ve dvou až osmimístném uspořádání, dále provedení s plátěnou střechou nebo pevnou střechou z plastů, nebo vozy STW (kombi) a dokonce i plážová varianta.

Škoda Trekka.

Trekka byla dlouhá 3590 mm, široká 1600 mm a vysoká podle verze 1785 až 2040 mm. Samotný vůz vážil 920 až 980 kg, užitečná hmotnost dosahovala 450 až 500 kg. Mezi roky 1966 a 1972 vznikly téměř tři tisíce kusů.

Mimochodem, Trekka je zřejmě historicky prvním automobilem navrženým a vyráběným na Novém Zélandu. K exportním trhům patřila Austrálie, Fidži, Samoa a Vietnam. Podobný koncept však použila automobilka Škoda i v Pákistánu, kde se v květnu 1970 rozeběhla výroba obdobného lehkého užitkového vozidla Skopak (Škoda-Pákistán).

Škodovky se na Novém Zélandu úspěšně prodávají i dnes, stejně jako v Austrálii a na dalších 100 světových trzích.