Spousta lidí možná ani neví, že Alcantara není žádný „druh“ povrchu či materiálu. Jedná se o konkrétní produkt italské společnosti Alcantara SpA, založené v roce 1972. Dlouhá léta společnost mocně rostla, ovšem poslední dramatické navýšení poptávky zachytilo Alcantaru v nedbalkách.

Společnost umí aktuálně vyrobit pouze 8 milionů metrů svého prémiového materiálu ročně. Osmdesát procent této výroby jde do automobilového průmyslu, přičemž v Evropě se spotřebuje zhruba 60 % z tohoto objemu. Momentálně se ale zvýšila poptávka z USA a z Číny a výrobce musí odmítat prý až 20 % nových zakázek.

Škoda Superb v obrněné variantě.
Tohle je „neprůstřelný" Superb. Na silnici byste si ho ani nevšimli

Aktuálně Alcantara investuje 300 milionů eur (7,6 miliardy korun), aby mohla během následujících pěti let zdvojnásobit výrobní objem. Vedle nových prostor přibyde dalších 200 zaměstnanců ke stávajícím 600 a očekává se, že se tržní hodnota firmy ztrojnásobí.

Otázka zní, co bude do té doby. Některé automobilky si musí najít alternativní materiál do interiéru, pro některé zákazníky Alcantara podraží a někdo se prostě vrátí ke staré dobré kůži. A někdo sáhne po jiných typech, třeba umělé kůži nebo po látkách z recyklovaných materiálů.