Jak to tak vypadá, kosa dopadla už i na americký kámen, protože Mike Manley, šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles, na detroitském autosalonu řekl, že vysokovýkonné, kompresorem přeplňované vidlicové osmiválce nemohou ve stávající podobě pokračovat do nekonečna. Na mysli měl především 700koňový V8, který pohání Dodge Challenger.

Velkoobjemový motor s takovým výkonem brzy nebude schopen plnit emisní normy, nehledě na fakt, že ani z hlediska výkonu už není příliš prostoru, kam motor posunout dál. Podle Manleyho je jediným logickým východiskem elektrifikace. Manley uvedl, že americký musclecar druhé poloviny 20. let 21. století už nebude takový, na jaký byli Američané doposud zvyklí.

Dodge Challenger 2019

Podle věhlasného magazínu Ward´s Auto Manley americké zákazníky pomalu připravuje na příchod dvakrát přeplňovaného motoru V6, který společně s malým elektromotorem nahradí současný 5,7 Hemi V8. Tohle je více než odvážný krok, protože je to podobné, jako chtít vzít hladovému lvu jeho kořist. Američané totiž velké motory milují, což dokazují i prodejní čísla - Challenger je s přehledem druhý nejprodávanější musclecar po Mustangu.