Klasický Land Rover Defender to má spočítané. Za několik měsíců se představí jeho zcela nová generace, která by měla i nadále zůstat pravověrným offroadem, ovšem se zaměřením na pohodlí posádky. Jenže offroading a jízdní komfort dohromady úplně nejdou, takže pokud umíte číst mezi řádky, musí vám být jasné, že bez kompromisů to nepůjde.

Obavu z toho, že nový Defender vyměkne, mají především jeho skalní příznivci, kteří se tak horečně snaží stávající model všemožně vylepšit. Především z hlediska výkonu a komfortu.

Jednou z mimořádně povedených kreací je Defender 110 v provedení od Himalaya. Tahle firma nedostatek výkonu vyřešila hodně svérázně, když pod kapotou vměstnala 6,3litrový motor LS3 z Corvette s 391 kW (525 koní) a 671 Nm točivého momentu. Motor spolupracuje s 6stupňovým automatem. Takový motor by s Defenderem už měl pořadně zacvičit.

Himalaya Spectre 110 Crew Cab

V8. Sice to není poprvé, co někdo udělal tenhle swap, jako třeba Bowler Defender V8, ovšem zde nejde pouze o motor. Úpravce Himalaya si dal hodně záležet, aby motoru odpovídal také vnitřní komfort posádky. Zcela nová je přístrojová deska s novým přístrojovým štítem, sedačky jsou od Recara a ozvučení pochází od Alpine. Téměř vše v tomto voze je čalouněno jemnou kůží.

Model Spectre je jedním ze čtyř, které firma nabízí a dokonce na něj poskytuje standardní 2letou záruku. Cena? Tak ta je na vyžádání…